„Zostań w domu” nie sprzyja piciu alkoholu

Bywalcy barów i restauracji „nie wylewający za kołnierz” pili mniej w domu, gdy obowiązywały ograniczenia w wychodzeniu — wynika z ankiety przeprowadzonej w 9 krajach dla producentów piwa, wina i mocnych alkoholi.

Aktualizacja: 08.06.2020 19:41 Publikacja: 08.06.2020 18:50

„Zostań w domu” nie sprzyja piciu alkoholu

Foto: Adobe Stock

Międzynarodowy Sojusz Odpowiedzialnego Picia (IAED) utworzony przez 12 dużych producentów napojów alkoholowych — Anheuser-Busch InBev, Asahi, Bacardi, Beam Suntory, Brown-Forman, Carlsberga, Diageo, Heinekena, Kirin, Molson Coors, Pernod Ricard i William Grant & Sons — poinformował, że jego ankieta przeprowadzona w dniach 13-21 maja wśród 11 tys. osób pozwoliła ustalić, iż 30 proc. z nich piło mniej, a tylko 11 proc. więcej. Nie pijących w ogóle alkoholu wykluczono z danych liczbowych — dodał Reuter.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego