Milka przegrała z Ritter. Kwadratowa czekolada będzie jedna

Należąca do Mondelez marka Milka nie ukróci monopolu marki Ritter na kwadratowy kształt tabliczek.

Aktualizacja: 23.07.2020 16:05 Publikacja: 23.07.2020 16:00

Milka przegrała z Ritter. Kwadratowa czekolada będzie jedna

Foto: AFP

Marka Ritter Sport od lat reklamuje się hasłem „Quadratisch. Praktisch. Gut." (Kwadratowa. Praktyczna. Dobra.). Charakterystyczny kształt tabliczek jest rozpoznawalny dla każdego miłośnika dobrej czekolady. Marka Milka chciała przełamać monopol na kwadratowe tabliczki, jednak wyrok Federalnego Trybunału Sprawiedliwości w Karlsruhe nie pozostawia wątpliwości – kwadratowa czekolada może być w Niemczech tylko jedna.

Według „Die Welt" argumentacja sądu dowodzi, że co prawda marka nie może sobie rościć ochrony w sytuacji, w której podstawą jest wyłącznie forma, ale w przypadku Ritter Sport sytuacja przedstawia się inaczej. Tu kształt tabliczki sugeruje pochodzenie wyrobu i wpływa na oczekiwania co do jakości (o którą rodzinna niemiecka firma dba od lat). Forma jako taka nie wpływa na różnice cenowe. Prawnicy Rittera dowodzili, że klienci nie kupują czekolady tylko ze względu na kształt, a chodzi im o jakość czy skład. Z kolei Milka argumentowała, że to właśnie slogan reklamowy i kształt są podstawami sukcesu czekolady firmy Alfred Ritter. Sąd uznał racje rodziny Ritterów i zakończył dziesięcioletnią prawną batalię.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Przemysł spożywczy
Drogie jajka na Wielkanoc? Amerykanie mają pomysł: malują jak pisanki kartofle i cebulę
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż