Milka przegrała z Ritter. Kwadratowa czekolada będzie jedna

Należąca do Mondelez marka Milka nie ukróci monopolu marki Ritter na kwadratowy kształt tabliczek.

Aktualizacja: 23.07.2020 16:05 Publikacja: 23.07.2020 16:00

Milka przegrała z Ritter. Kwadratowa czekolada będzie jedna

Foto: AFP

Marka Ritter Sport od lat reklamuje się hasłem „Quadratisch. Praktisch. Gut." (Kwadratowa. Praktyczna. Dobra.). Charakterystyczny kształt tabliczek jest rozpoznawalny dla każdego miłośnika dobrej czekolady. Marka Milka chciała przełamać monopol na kwadratowe tabliczki, jednak wyrok Federalnego Trybunału Sprawiedliwości w Karlsruhe nie pozostawia wątpliwości – kwadratowa czekolada może być w Niemczech tylko jedna.

Według „Die Welt" argumentacja sądu dowodzi, że co prawda marka nie może sobie rościć ochrony w sytuacji, w której podstawą jest wyłącznie forma, ale w przypadku Ritter Sport sytuacja przedstawia się inaczej. Tu kształt tabliczki sugeruje pochodzenie wyrobu i wpływa na oczekiwania co do jakości (o którą rodzinna niemiecka firma dba od lat). Forma jako taka nie wpływa na różnice cenowe. Prawnicy Rittera dowodzili, że klienci nie kupują czekolady tylko ze względu na kształt, a chodzi im o jakość czy skład. Z kolei Milka argumentowała, że to właśnie slogan reklamowy i kształt są podstawami sukcesu czekolady firmy Alfred Ritter. Sąd uznał racje rodziny Ritterów i zakończył dziesięcioletnią prawną batalię.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności