Dane pokazują wzrost sprzedaży w sektorze hotelarsko-gastronomicznym we wszystkich niemieckich miastach, w których odbywają się mecze Euro 2024 – wynika z danych Mastercard SpendingPulse, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza.
Czytaj więcej
Jest decyzja UEFA ws. sędziego finału Euro 2024, w którym Hiszpania zmierzy się z Anglią.
Autorzy badania zauważają, że miasta niemieckie, w których odbywają się Mistrzostwa Europy, wydały dużo pieniędzy, aby zapewnić gościom stadionów i kibicom piłki nożnej dobre wrażenia podczas zawodów. Świadczą o tym także wyniki najnowszego badania Mastercard SpendingPulse, które mierzą sprzedaż detaliczną w sklepach i Internecie przy wszystkich formach płatności. Mecze piłki nożnej znacząco zwiększają sprzedaż gastronomiczną w miastach, w których odbywają się mecze – w niektórych przypadkach nawet o 283 proc.
Euro 2024. Rekordowe wzrosty sprzedaży w niemieckich miastach
Napływ kibiców z różnych części Europy znacząco zwiększył sprzedaż w branży hotelarsko-gastronomicznej, a w niektórych przypadkach doprowadził do znacznego wzrostu wydatków w porównaniu do roku poprzedniego podczas meczów rundy eliminacyjnej Mistrzostw Europy rozgrywanych w dniach 14-25 czerwca 2024 r. w dziesięciu niemieckich lokalizacjach.
Czytaj więcej
Matka Olliego Watkinsa, napastnika Aston Villi, przed środowym półfinałem w którym Anglia mierzyła się z Holandią wykrzyczała ze sceny "niech w środę wreszcie wpuszczą mojego syna na to p.... boisko!". Watkins rzeczywiście wszedł w środę na murawę i został bohaterem Anglii strzelając gola na wagę awansu do finału Euro 2024.