Producentów czekolady czekają trudne czasy. Mocno drożeje nie tylko kakao

Producenci czekolady, będą musieli stawić czoła trudniejszym warunkom handlowym w przyszłym roku, próbując przenieść rosnące koszty kakao na konsumentów, którzy nie mają gotówki i ograniczają zakupy.

Publikacja: 18.08.2023 11:25

Kakao znów będzie droższe

Kakao znów będzie droższe

Foto: Bloomberg

Branża odnotowała ogromne zyski w ciągu ostatnich kilku lat, ponieważ popyt na czekoladę utrzymywał się pomimo podwyżek cen, ale najnowsze dane wskazują, że ten trend może się załamać – pisze Reuters. Ceny kakao osiągnęły najwyższy poziom od 46 lat, a ceny cukru zbliżają się do poziomów najwyższy od ponad dekady.

Konsumenci w Europie i Ameryce Północnej odczuli wzrost cen o około 20 proc. w ciągu ostatnich dwóch lat i zaczynają ograniczać ilość kupowanej czekolady, wynika z danych zebranych dla agencji Reuters przez firmę badawczą Nielsen. Konsumenci „robią zakupy, mając nadzieję na znalezienie okazji”, powiedział w zeszłym miesiącu dyrektor generalny Mondelez, Dirk Van de Put. Producent Cadbury, Mondelez, spodziewa się, że inflacja na rynku kakao i cukru będzie się utrzymywać.

Przemysł spożywczy
Na pieczywo wydajemy coraz więcej. I zmieniamy nasze zwyczaje
Przemysł spożywczy
Rząd Donalda Trumpa zwrócił się do Danii o pomoc. W USA brakuje jaj
Przemysł spożywczy
Amerykańskie koncerny proszą Trumpa o zwolnienie z ceł. Ostrzegają przed podwyżkami
Przemysł spożywczy
Abstynent Putin każe Rosjanom nie pić. Produkcja wódki najniższa od ośmiu lat
Przemysł spożywczy
Kawa wreszcie zacznie tanieć? Świat czeka na zbiory w Brazylii
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń