Producentów czekolady czekają trudne czasy. Mocno drożeje nie tylko kakao

Producenci czekolady, będą musieli stawić czoła trudniejszym warunkom handlowym w przyszłym roku, próbując przenieść rosnące koszty kakao na konsumentów, którzy nie mają gotówki i ograniczają zakupy.

Publikacja: 18.08.2023 11:25

Kakao znów będzie droższe

Kakao znów będzie droższe

Foto: Bloomberg

Branża odnotowała ogromne zyski w ciągu ostatnich kilku lat, ponieważ popyt na czekoladę utrzymywał się pomimo podwyżek cen, ale najnowsze dane wskazują, że ten trend może się załamać – pisze Reuters. Ceny kakao osiągnęły najwyższy poziom od 46 lat, a ceny cukru zbliżają się do poziomów najwyższy od ponad dekady.

Konsumenci w Europie i Ameryce Północnej odczuli wzrost cen o około 20 proc. w ciągu ostatnich dwóch lat i zaczynają ograniczać ilość kupowanej czekolady, wynika z danych zebranych dla agencji Reuters przez firmę badawczą Nielsen. Konsumenci „robią zakupy, mając nadzieję na znalezienie okazji”, powiedział w zeszłym miesiącu dyrektor generalny Mondelez, Dirk Van de Put. Producent Cadbury, Mondelez, spodziewa się, że inflacja na rynku kakao i cukru będzie się utrzymywać.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Przemysł spożywczy
Starbucks radykalnie zmienia zasady. Będzie nowy kodeks postępowania dla gości
Przemysł spożywczy
Do syndyka zgłosiło się już 400 wierzycieli Manufaktury. Będzie więcej
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa pod presją kosztów. Szansą rynki zagraniczne
Przemysł spożywczy
Foie gras i łosoś zdominowały francuskie święta
Przemysł spożywczy
Piwo z Polski i innych krajów Unii Europejskiej wlewa się do Rosji