Producentów czekolady czekają trudne czasy. Mocno drożeje nie tylko kakao

Producenci czekolady, będą musieli stawić czoła trudniejszym warunkom handlowym w przyszłym roku, próbując przenieść rosnące koszty kakao na konsumentów, którzy nie mają gotówki i ograniczają zakupy.

Publikacja: 18.08.2023 11:25

Kakao znów będzie droższe

Kakao znów będzie droższe

Foto: Bloomberg

Branża odnotowała ogromne zyski w ciągu ostatnich kilku lat, ponieważ popyt na czekoladę utrzymywał się pomimo podwyżek cen, ale najnowsze dane wskazują, że ten trend może się załamać – pisze Reuters. Ceny kakao osiągnęły najwyższy poziom od 46 lat, a ceny cukru zbliżają się do poziomów najwyższy od ponad dekady.

Konsumenci w Europie i Ameryce Północnej odczuli wzrost cen o około 20 proc. w ciągu ostatnich dwóch lat i zaczynają ograniczać ilość kupowanej czekolady, wynika z danych zebranych dla agencji Reuters przez firmę badawczą Nielsen. Konsumenci „robią zakupy, mając nadzieję na znalezienie okazji”, powiedział w zeszłym miesiącu dyrektor generalny Mondelez, Dirk Van de Put. Producent Cadbury, Mondelez, spodziewa się, że inflacja na rynku kakao i cukru będzie się utrzymywać.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Przemysł spożywczy
Potrzebna zrzutka 600 tys. na upadłość spółki Palikota. Pusta kasa i 1400 wierzycieli
Przemysł spożywczy
Masło na Wielkanoc będzie jeszcze droższe. Nawet 12 złotych
Przemysł spożywczy
„Bo nikt nie zabije żony po czekoladzie”. Zakazu reklamy piwa chce 48 tys. osób
Przemysł spożywczy
Olej rzepakowy z Białorusi nie wjedzie na Litwę. Oto powód
Przemysł spożywczy
Po sześciu latach spadków znów rośnie sprzedaż mięsa