Nasze firmy próbują zdobywać nowe rynki

Nasze firmy próbują zdobywać rynki, które zastąpią im rynek rosyjski. Jednak o szybkie efekty jest trudno.

Publikacja: 09.03.2016 21:00

O 55 proc., do niespełna 400 mln euro, skurczył się w 2015 roku eksport rolno-spożywczy z Polski do Rosji – szacuje Ministerstwo Rolnictwa. W efekcie kraj ten spadł na 14. miejsce wśród największych rynków eksportowych polskiej branży rolno-spożywczej. Jeszcze w 2014 r. był siódmy, a w 2013 r. trzeci.

Tak słaby wynik – nie licząc osłabienia się rubla – jest skutkiem utrzymującego się od sierpnia 2014 roku embarga na unijne owoce, warzywa, mięso, przetwory z mleka i ryby. Dla Polski zakaz ten jest szczególnie dotkliwy, ponieważ przed jego wprowadzaniem Rosja była największym rynkiem eksportowym naszych jabłek oraz kluczowym odbiorcą polskich przetworów mleczarskich.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Przemysł spożywczy
Foie gras i łosoś zdominowały francuskie święta
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Przemysł spożywczy
Piwo z Polski i innych krajów Unii Europejskiej wlewa się do Rosji
Przemysł spożywczy
Polacy ruszyli po alkohol 0%. Styczeń będzie bez procentów?
Przemysł spożywczy
Mocno wzrosła cena minimalna alkoholi w Rosji. W sklepach jeszcze drożej
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Przemysł spożywczy
Polacy kupują wina musujące już nie tylko na sylwestra. To rynek wart miliard złotych
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay