Lokalne produkty budzą większe zaufanie

Konsumenci i przedsiębiorcy mówią o potrzebie budowania zaufania do sektora rolno-spożywczego i żywności. To zaufanie kuleje i nie ma dziś mechanizmów jego budowania.

Publikacja: 10.12.2020 21:00

Lokalne produkty budzą większe zaufanie

Foto: Bloomberg

– Polacy chcieliby, by żywność, którą kupują, pochodziła prosto ze źródeł, dlatego szukają choćby powierzchownego potwierdzenia, że produkty spożywcze trafiają do nich niemal bezpośrednio – wynika z badań zespołu naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego na temat zaufania do łańcucha dostaw w sektorze spożywczym, prowadzonych w ramach projektu EIT Food. W trzyletnim (2020–2022) projekcie współpracuje 16 partnerów z Finlandii, Włoch, Polski, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Izraela. Do tej pory naukowcy szczegółowo przeanalizowali czynniki zaufania do podmiotów łańcucha dostaw żywności, opierając się m.in. na materiale zebranym w ramach wywiadów z udziałem konsumentów, przedstawicieli organizacji branżowych, rządowych i mediów.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności