Wyższe ceny nie zaszkodziły sprzedaży Carlsberga

Trzeci browar na świecie, duński Carlsberg podał, że wyższe ceny jego piwa nie zmniejszyły popytu na ten napój, więc szykuje się do dalszych podwyżek w pewnych krajach, aby pokryć rosnące ceny surowców.

Publikacja: 29.04.2022 19:07

Wyższe ceny nie zaszkodziły sprzedaży Carlsberga

Foto: Adobe Stock

Carlsberg zwiększył w I kwartale przychody ze sprzedaży piwa o 26,5 proc. do 14,9 mld koron (1,99 mld euro), bez Rosji, wobec 11,9 mld rok wcześniej — najbardziej w Europie Zachodniej (+32,6 proc.) mimo niepewności w gospodarce z powodu rosnącej inflacji. Ilość sprzedanego piwa zwiększyła się o 8,6 proc., w tym o 15,4 proc. w Europie Zachodniej, o 10,5 proc. w Azji, a zmalała o 2,3 proc. w Europie Wschodniej i Centralnej z powodu wojny. Duńczykom udało się to samo, co Nestlé i Danone: przerzucić na konsumentów wyższe koszty własne nie tracąc nic ze sprzedaży — pisze Reuter. Duńczycy nie zmienili prognozy rocznego wyniku operacyjnego, spodziewają się od minus 5 proc. do plus 2 proc.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Przemysł spożywczy
Ceny kawy w rok się niemal podwoiły, a będzie jeszcze gorzej
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Przemysł spożywczy
Bacardi przegrywa z Kubą walkę o Havana Club
Przemysł spożywczy
Owady w pieczywie mogą przestać być skandalem. Bruksela legalizuje larwy mącznika
Przemysł spożywczy
Jemy coraz więcej miodu, potrzebny import z Ukrainy. Dane Polskiej Izby Miodu
Przemysł spożywczy
Szampan mniej popularny na świecie, ale koniak nadal w modzie