Podatek cukrowy uderzył w wódki smakowe

W małych sklepach z powodu wzrostu cen sprzedaż tzw. małpek spadła o 20 proc. Rośnie za to wódki czystej w większych butelkach.

Aktualizacja: 06.04.2021 14:42 Publikacja: 06.04.2021 13:53

Podatek cukrowy uderzył w wódki smakowe

Foto: AdobeStock

Obowiązujący od początku roku podatek cukrowy uderzył nie tylko w rynek napojów, ale również smakowe wódki w butelkach o mniejszych pojemnościach. Tymczasem z danych firmy CMR w sklepach małoformatowych do 300 mkw. pojemności 90/100ml oraz 200ml odpowiadają za około 75 proc. wolumenu sprzedaży wódek smakowych oraz około 30 proc. wolumenu sprzedaży wódek czystych.

Zmiany cenowe mają duży wpływ na sprzedaż małych pojemności wódki. W styczniu-lutym 2021 ich sprzedaż ilościowa w małych sklepach była o około 20 proc. niższa w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Przemysł spożywczy
Drogie jajka na Wielkanoc? Amerykanie mają pomysł: malują jak pisanki kartofle i cebulę
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż