Chińska organizacja wzywa do bojkotu KFC: Promuje marnotrawstwo

Promocja KFC w Chinach jest tak popularna, że jedna z czołowych organizacji konsumenckich wzywa do jej bojkotu z powodu „zachęty” do marnowania żywności.

Publikacja: 13.01.2022 13:37

Chińska organizacja wzywa do bojkotu KFC: Promuje marnotrawstwo

Foto: Bloomberg

W zeszłym tygodniu KFC rozpoczęło promocję z okazji 35-lecia obecności na chińskim rynku. Wspólnie z Pop Mart, producentem popularnych tzw. tajemniczych pudełek fastfoodowy gigant zaoferował możliwość otrzymania limitowanych lalek Dimoo przy zakupie określonych zestawów. W efekcie China Consumers Association (CCA), jedna z czołowych państwowych organizacji konsumenckich w Chinach, stwierdziła, że KFC promuje marnowanie żywności.

- KFC wykorzystało sprzedaż limitowanej edycji zestawów-niespodzianek do nakłaniania i przyzwalania na nieracjonalne i nadmierne kupowanie zestawów przez konsumentów, co jest sprzeczne z porządkiem publicznym, dobrym obyczajem i duchem prawa – stwierdziła CCA w cytowanym przez BBC oświadczeniu.

Organizacja ma podstawy do takich twierdzeń, gdyż są doniesienia o konsumentach, którzy kupili w ciągu jednego dnia ponad 100 zestawów KFC, byle tylko dostać określone figurki. Niektórzy klienci KFC posuwają się do tego, że płacą innym klientom za zakup zestawów dla nich i wyrzucają jedzenie zadowalając się zabawkami. W związku z tym CCA wezwała konsumentów do bojkotowania KFC.

Marnowanie żywności idzie w poprzek polityki chińskiego rządu, który od 2020 prowadzi kampanię przeciwko takim praktykom. W jej ramach influencerzy, pod groźbą wysokich kar, otrzymali zakaz pokazowego obżarstwa w mediach społecznościowych, a w restauracjach wprowadzono zalecenie dla klientów by zamawiali nie więcej niż mogą zjeść. Co z kolei jest w kontrze do tradycyjnej chińskiej kultury, w której pusty talerz po posiłku oznacza, że gość się… nie najadł.

Koncern Yum China, który prowadzi lokale pod marką KFC w Chinach oraz Pop Mart nie komentują na razie sytuacji.

Czytaj więcej

KFC wprowadza do menu roślinne kurczaki
Przemysł spożywczy
Producent popularnych lodów oskarża Unilever: Chcą nas uciszyć
Przemysł spożywczy
Japoński rząd uwalnia rezerwy ryżu. Ceny rosną dramatycznie, ryż znika ze sklepów
Przemysł spożywczy
Polska wódka zajmuje miejsce rosyjskiej
Przemysł spożywczy
Świetlana przyszłość kartonowej butelki. Może zwiększyć eksport wina z Francji
Przemysł spożywczy
Jeszcze więcej plastiku. Taka może być odpowiedź Coca-Coli na cła