Amerykanom brakuje ketchupu. Ceny mocno rosną

Gwałtowny wzrost popytu spowodował już 13 proc. wzrost cen, a zakłady i tak nie nadążają z produkcją.

Aktualizacja: 08.04.2021 11:35 Publikacja: 08.04.2021 10:11

Amerykanom brakuje ketchupu. Ceny mocno rosną

Foto: Bloomberg

Jako pierwszy o problemie napisał dziennik "The Wall Street Journal" informując, iż największy problem jest z jednorazowymi saszetkami z keczupem, a restauracje i sieci fast foodów z trudem nadążają z dostawami. Odkąd pandemia zmusiła wiele restauracji do zintensyfikowania dostaw i sprzedaży na wynos, popyt na te poręczne pojedyncze opakowania szybko gwałtownie wzrósł. Według gazety mowa o 13 proc. wzroście cen opakowań keczupu od 2020 r.

Sieci fast foodów zawsze rozdawały te jednorazowe saszetki, ale restauracje tradycyjnie umieszczały butelki keczupu na stołach lub wylewały je do miski dla klientów. Ponieważ oba modele usług gastronomicznych konkurują teraz o opakowania lub saszetki, producenci nie nadążają. Kraft Heinz jest najbardziej znanym producentem ketchupu, firma kontroluje prawie 70 proc. amerykańskiego rynku detalicznego keczupu. Ponieważ więcej ludzi je w domu, sprzedaż butelek keczupu również wzrosła o 15 proc. w ciągu ostatniego roku, do ponad 1 mld dol. w 2020 r.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Przemysł spożywczy
Abstynent Putin każe Rosjanom nie pić. Produkcja wódki najniższa od ośmiu lat
Przemysł spożywczy
Kawa wreszcie zacznie tanieć? Świat czeka na zbiory w Brazylii
Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Przemysł spożywczy
Jajecznica będzie daniem luksusowym. Jajka coraz droższe, zaczyna ich brakować
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Przemysł spożywczy
Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA