Aktualizacja: 08.04.2021 11:35 Publikacja: 08.04.2021 10:11
Foto: Bloomberg
Jako pierwszy o problemie napisał dziennik "The Wall Street Journal" informując, iż największy problem jest z jednorazowymi saszetkami z keczupem, a restauracje i sieci fast foodów z trudem nadążają z dostawami. Odkąd pandemia zmusiła wiele restauracji do zintensyfikowania dostaw i sprzedaży na wynos, popyt na te poręczne pojedyncze opakowania szybko gwałtownie wzrósł. Według gazety mowa o 13 proc. wzroście cen opakowań keczupu od 2020 r.
Sieci fast foodów zawsze rozdawały te jednorazowe saszetki, ale restauracje tradycyjnie umieszczały butelki keczupu na stołach lub wylewały je do miski dla klientów. Ponieważ oba modele usług gastronomicznych konkurują teraz o opakowania lub saszetki, producenci nie nadążają. Kraft Heinz jest najbardziej znanym producentem ketchupu, firma kontroluje prawie 70 proc. amerykańskiego rynku detalicznego keczupu. Ponieważ więcej ludzi je w domu, sprzedaż butelek keczupu również wzrosła o 15 proc. w ciągu ostatniego roku, do ponad 1 mld dol. w 2020 r.
Węgierskie embargo na polskie mięso stało się niewygodnym tematem przerzucanym między resortami rolnictwa i MSZ....
Budapeszt zatrzymał dziś import wołowiny z Polski – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. To retorsje za wtrzymanie...
Jan Koral, jeden z trzech braci, założycieli rodzinnego przedsiębiorstwa, zmarł w wieku 81 lat. Firma Koral to j...
Łączą się dwie rodzinne firmy produkujące słodycze – polski Colian i niemiecki Gubor Schokoladen. Szczegółów fin...
Należący do koncernu LVMH gigant alkoholowy Moët Hennessy zamierza zwolnić około 1200 pracowników w związku ze s...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas