Producenci martwią się wzrostem cen w sklepach

Indeks nastrojów w firmach spożywczych rósł od kilku kwartałów, ale teraz się zatrzymał – wynika z badania Food Research Institute, które pierwsza opisuje „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 19.09.2021 21:09 Publikacja: 19.09.2021 21:00

Producenci martwią się wzrostem cen w sklepach

Foto: Adobe Stock

Według ostatniej edycji badania FRI wśród menedżerów firm spożywczych z końca sierpnia indeks wynosi 61,1 pkt wobec 61,5 pkt z maja. – Nastroje menedżerów nie są już zdeterminowane pandemią. Optymizm studzą inne zjawiska, w tym m.in. rosnące koszty oraz niepewność w otoczeniu regulacyjnym – mówi Dariusz Chołost, szef Food Research Institute.

Grzegorz Rykaczewski, analityk z Santander Bank Polska, zwraca uwagę, że sektor produkcji żywności ma się dobrze. W pierwszej połowie br. wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych była wyższa o 6 proc. rok do roku. Z kolei w II kwartale produkcja sprzedana, po uwzględnieniu różnic w liczbie dni roboczych, była wyższa o 17 proc. rok do roku. Co ważniejsze, wzrost aż o 13 proc. widać w porównaniu z II kwartałem 2019 r., czyli z okresem przed pandemią.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności