Z danych firmy CMR, które „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza, wynika, że ogółem dania gotowe można znaleźć w 90 proc. sklepów o powierzchni do 300 mkw. Ogółem zaś w sklepach o powierzchni do 2,5 tys. mkw. (czyli bez hipermarketów) sprzedaż kategorii w 2020 r. wzrosła o 6 proc.
– Tak wysoki poziom dystrybucji budowany jest przede wszystkim przez dania instant oraz dania o dłuższej dacie przydatności do spożycia (w puszkach i słoikach). Nawet jednak dania chłodzone, których dystrybucja jest najniższa, poszerzają asortyment dostępny w sklepach – mówi Marek Zachalski, analityk CMR. – O ile kilka lat temu chłodzone zestawy obiadowe mogliśmy znaleźć w niewielkiej grupie sklepów, a ich portfolio w przeciętnym sklepie małego formatu ograniczało się do pojedynczych wariantów pierogów – o tyle obecnie, w szczególności w sklepach sieciowych, kategoria ma zarezerwowane całe moduły, w najbardziej reprezentacyjnych miejscach w sklepie – dodaje.