Luckin Coffee. Inwestorom przypadł do gustu chiński Starbucks

Luckin Coffee, chiński rywal Starbucksa, zadebiutował w piątek na Wall Street. W czasie notowań akcje rosły nawet o 50 proc. Ostatecznie zakończyły handel 20 proc. zwyżką.

Publikacja: 18.05.2019 09:18

Luckin Coffee. Inwestorom przypadł do gustu chiński Starbucks

Foto: Bloomberg

Luckin Coffee wyceniła swoje akcje w pierwotnej ofercie publicznej na 17 dol. za walor, co dało wycenę przewyższającą 4 mld dol. Firma zebrała z rynku 570 mln dol.

Sieć szybko zawojowała Chiny. Luckin Coffee powstała w październiku 2017 r. a obecnie ma już 2 400 placówek w 28 miastach, co daje jej drugie miejsce tuż za amerykańskim rywalem. Do końca roku zamierza otworzyć kolejne 2 tys. kawiarni, dzięki czemu będzie największą siecią w Chinach. Państwo Środka nie jest łatwym rynkiem dla sieciówek oferujących kawę, ponieważ Chińczycy wolą herbatę.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Przemysł spożywczy
Ceny kawy w rok się niemal podwoiły, a będzie jeszcze gorzej
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Przemysł spożywczy
Bacardi przegrywa z Kubą walkę o Havana Club
Przemysł spożywczy
Owady w pieczywie mogą przestać być skandalem. Bruksela legalizuje larwy mącznika
Przemysł spożywczy
Jemy coraz więcej miodu, potrzebny import z Ukrainy. Dane Polskiej Izby Miodu
Przemysł spożywczy
Szampan mniej popularny na świecie, ale koniak nadal w modzie