Polacy ruszyli po roślinne mięso. Wielki wzrost sprzedaży

W ostatnim czasie na polskim rynku zadebiutowało kilka nowych marek roślinnych alternatyw produktów mięsnych, a szykują się kolejne.

Aktualizacja: 18.05.2021 14:03 Publikacja: 18.05.2021 13:20

Polacy ruszyli po roślinne mięso. Wielki wzrost sprzedaży

Foto: AdobeStock

W 2020 r. wartość sprzedaży takich produktów w Polsce wzrosła o  ponad 100 proc., a wraz z roślinnymi wersjami nabiału rynek szacować można na niemal 1 mld zł. Już blisko 40 proc. Polaków deklaruje, iż ogranicza mięso w diecie, co powoduje, że rynek alternatyw ma ogromny potencjał.

O wejściu w produkcję takich produktów poinformował właśnie OneDayMore, jeden z producentów musli, owsianek, granoli oraz przekąsek. Firma jest na etapie zaawansowanych prac nad nową linią asortymentową – roślinnych zamienników mięsa na bazie grochu. Produkty z nowej linii w postaci hamburgerów, mielonego, klopsów oraz kiełbasek na rynku zadebiutują jesienią bieżącego roku. Na finiszu jest również inwestycja spółki w nowy zakład produkcyjny.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Przemysł spożywczy
Drogie jajka na Wielkanoc? Amerykanie mają pomysł: malują jak pisanki kartofle i cebulę
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż
Przemysł spożywczy
USA: Tysiące puszek Coca-Coli wycofane z powodu wykrycia plastiku
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Przemysł spożywczy
USA chcą importować „setki milionów” jajek z Turcji i Korei Południowej