Pilsweizer zmienia wizerunek

Małopolski browar zmienia wizerunek swoich piw. Chce w ten sposób skuteczniej walczyć o rynek regionalnych trunków.

Aktualizacja: 26.11.2014 11:27 Publikacja: 26.11.2014 11:07

Pilsweizer zmienia wizerunek

Foto: materiały prasowe

- Celem rebrandingu jest zarówno odświeżenie marki i odróżnienie jej od konkurencji, jak również możliwie najmocniejsze wizualne odróżnienie piw Pilsweizer od produktów konkurencji i silne zaistnienie na półce - mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu oraz członek zarządu Browaru Pilsweiser, dawniej Grybów.

Wszystkie piwa - oprócz piwa Wujek Sam, które zalicza się do odrębnej kategorii American India Pale Ale - dostępne są teraz pod jedną marką parasolową – Pilsweizer. Ich etykiety zostały ujednolicone i – jak informuje browar - w ramach spójnej szaty graficznej różnią się kolorystyką oraz motywem graficznym charakterystycznymi dla danego rodzaju piwa.

- Opracowując rebranding naszej marki głównej i marek poszczególnych piw zdecydowaliśmy się również na dość rewolucyjny krok polegający na rozpoczęciu butelkowania niektórych z naszych piw w białe butelki – dodaje Andrej Chovanec. - Stojąc przed półką sklepową, na palcach jednej ręki można policzyć piwa butelkowane w przezroczyste butelki, co ma związek z przyzwyczajeniami konsumentów i ich przeświadczeniem, że piwo powinno być rozlewane do butelek zielonych i brązowych.

Do białych butelek nalewane są piwa tzw. linii ekskluzywnej, czyli np. aloesowe z miodem.

Początki Pilsweisera sięgają 1804 r., kiedy to Siołkowej – dziś woj. małopolskie – ruszyła produkcja piwa. Browar zaczął się dynamicznie rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.

W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców. W 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji finansowej i rozpoczęli produkcję piwa Pilsweiser. W roku 2009 r. powstała spółka Pilsweiser - obecnie jedyny browar regionalny w Małopolsce i na Podkarpaciu.

W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek spa, które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru.

W 2013 roku udziały browarów regionalnych i rzemieślniczych wynosiły 4,7 proc, wobec 3,1 proc. w 2008 r. – wynika z najnowszego raportu KPMG poświęconego polskiemu rynkowi alkoholi. Ich znacznie ma nadal szanse rosnąć. Uważa tak 86 proc. firm z branży alkoholowej.

- Celem rebrandingu jest zarówno odświeżenie marki i odróżnienie jej od konkurencji, jak również możliwie najmocniejsze wizualne odróżnienie piw Pilsweizer od produktów konkurencji i silne zaistnienie na półce - mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu oraz członek zarządu Browaru Pilsweiser, dawniej Grybów.

Wszystkie piwa - oprócz piwa Wujek Sam, które zalicza się do odrębnej kategorii American India Pale Ale - dostępne są teraz pod jedną marką parasolową – Pilsweizer. Ich etykiety zostały ujednolicone i – jak informuje browar - w ramach spójnej szaty graficznej różnią się kolorystyką oraz motywem graficznym charakterystycznymi dla danego rodzaju piwa.

Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego