Obroty ze sprzedaży koniaku Rémy Martin, likieru Cointreau i rumu Mount Gay zwiększyły się w IV kwartale (do 31 marca) o 8,9 proc. do 251,5 mln euro. W porównywalnych warunkach wzrost organiczny wyniósł 9,8 proc., a analitycy liczyli na 5,2 proc.
Sprzedaż koniaku, głównego źródła zysków firmy, zwiększyła się o 12,3 proc. wobec 6,4 proc. w poprzednim kwartale głównie dzięki USA, które stały się największym rynkiem. Sprzedaż likierów i innych alkoholi wzrosła o 6,9 proc. po 4 proc. w poprzednim kwartale. Amerykanom spodobały się mocne alkohole w kolorze brązowym, których używają do koktajli. Duży sukces rynkowy osiągnął koniak 1738, pośrednia odmiana między VSOP i XO w cenie ok. 60 dolarów. Był przeznaczony na rynek amerykański, ale ostatnio zaczęto sprzedawać go też w Europie. Główne marki tej firmy osiągnęły 16 proc. wzrostu sprzedaży w Stanach ostatnim roku.