Rémy Cointreau zyskuje na sprzedaży w Chinach i USA

Francuska grupa alkoholi Rémy Cointreau osiągnęła w IV kwartale swego roku finansowego wyniki lepsze od spodziewanych dzięki znacznemu wzrostowi sprzedaży koniaku w USA i w Chinach. Na giełdzie w Paryżu zyskała nawet 9,5 proc.

Aktualizacja: 20.04.2016 16:54 Publikacja: 20.04.2016 15:59

Rémy Cointreau zyskuje na sprzedaży w Chinach i USA

Foto: 123rf.com

Obroty ze sprzedaży koniaku Rémy Martin, likieru Cointreau i rumu Mount Gay zwiększyły się w IV kwartale (do 31 marca) o 8,9 proc. do 251,5 mln euro. W porównywalnych warunkach wzrost organiczny wyniósł 9,8 proc., a analitycy liczyli na 5,2 proc.

Sprzedaż koniaku, głównego źródła zysków firmy, zwiększyła się o 12,3 proc. wobec 6,4 proc. w poprzednim kwartale głównie dzięki USA, które stały się największym rynkiem. Sprzedaż likierów i innych alkoholi wzrosła o 6,9 proc. po 4 proc. w poprzednim kwartale. Amerykanom spodobały się mocne alkohole w kolorze brązowym, których używają do koktajli. Duży sukces rynkowy osiągnął koniak 1738, pośrednia odmiana między VSOP i XO w cenie ok. 60 dolarów. Był przeznaczony na rynek amerykański, ale ostatnio zaczęto sprzedawać go też w Europie. Główne marki tej firmy osiągnęły 16 proc. wzrostu sprzedaży w Stanach ostatnim roku.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego