W środę 15 maja, w Międzynarodowym Dniu Rodziny, kilkuset pracodawców skróci dzień pracy dając swoim pracownikom dodatkowe dwie godziny na spędzenie czasu z najbliższymi. - Poprzez udział w naszej kampanii i symboliczne skrócenie czasu pracy o dwie godziny 15 maja firmy pokazują zrozumienie ról, jakie odgrywamy w życiu. Tym samym budują wizerunek odpowiedzialnego pracodawcy, który troszczy się o pracowników – mówi Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites, która już po raz ósmy organizuje w Polsce prorodzinną akcję w odpowiedzi na postępujący kryzys więzi rodzinnych i społecznych.
Lek na samotność i stres
Humanites wyjaśnia, że poprzez swoją kampanię stara się przekonywać firmy do działań na rzecz łączenia ról życia zawodowego i prywatnego, wzmacniania relacji osobistych i społecznych, troski o kondycję psychiczną i fizyczną pracowników.
Taka troska jest coraz ważniejsza w czasach, gdy – jak przypominają organizatorzy majowej akcji - już co trzecia osoba w zachodniej cywilizacji doświadcza samotności, a coraz większym problemem jest ciągły stres czy negatywne konsekwencje postępu technologicznego.
Fundacja Humanites ocenia, że 15 maja dwie godziny dla rodziny dostaną pracownicy ponad 600 firm i grup kapitałowych, w których czasem jest po kilkadziesiąt spółek. W tegorocznej akcji wezmą udział m.in.: Grupa Tauron, Grupa Erbud, Storck, Mostostal, K2, Alior Bank, Santander Bank, Bank BNP Paribas, Enel-Med, Allianz, Bosch Siemens, Tchibo i Microsoft - Są też firmy, które uczestniczą w akcji, ale nie powiadamiają nas o tym - zaznacza Dorota Zawadzka, rzeczniczka Humanites dodając, że od 2017 r. w prorodzinnym wydarzeniu uczestniczą także pracodawcy z zagranicy - w sumie z 11 państw w tym z Niemiec, Czech, Finlandii, Bułgarii i Litwy (łącznie aż 11 krajów).
Jak zaznacza Zofia Dzik, w kampanii „Dwie godziny dla rodziny” nie chodzi tylko o sam czas dla bliskich - ważna jest także jego jakość, tak by czas spędzony razem pomagał budować relacje i zbliżać rodzinę. Dlatego też organizatorzy majowej akcji co roku poprzez jej hasło przewodnie podsuwają pomysły i inspirują do niestandardowego spędzenia dodatkowych 120 minut z najbliższymi osobami.