– Dzięki sztucznej inteligencji możemy znacząco zwiększyć dostęp do treści i specjalistycznej wiedzy – podkreślał Jeff Maggioncalda, prezes internetowej platformy edukacyjnej Coursera, podczas niedawnej prezentacji jej nowych możliwości w Warszawie. Głównie tych związanych ze sztuczną inteligencją, którą firma wdraża na dużą skalę od czasu, gdy karierę zaczął robić ChatGPT.
Generatywna AI umożliwiła przetłumaczenie dostępnych na platformie kursów na ponad 20 języków, w tym na polski. Zrobiła to szybciej i wielokrotnie taniej niż ludzie. Jak zaznaczał Jeff Maggioncalda, o ile wcześniej przetłumaczenie kursu kosztowało średnio ok. 13 tys. dolarów, o tyle teraz, gdy firma sięgnęła po systemy machine learning (są elementem AI), ten koszt spadł do… 20–25 dolarów. W rezultacie prezes Coursery mógł z dumą ogłosić w Warszawie, że na platformie jest już dostępnych 4,7 tysiąca kursów w języku polskim.