Podcast „Pałac Prezydencki”: Media społecznościowe a kampania - nowe reguły gry

W najnowszym odcinku podcastu Pałac Prezydencki Michał Kolanko rozmawia z Mateuszem Sabatem, szefem firmy Big Data4Leaders, o nadchodzących wyborach prezydenckich w Polsce oraz rewolucyjnych zmianach na platformach społecznościowych.

Publikacja: 13.01.2025 13:00

Mateusz Sabat, szef Big Data For Leaders

Mateusz Sabat, szef Big Data For Leaders

Foto: podcasty.rp.pl

Jak nowe algorytmy i zmiany w moderacji treści wpłyną na strategię kampanii wyborczej? Kto dominuje w mediach społecznościowych, a kto ma jeszcze sporo do nadrobienia? 

Mateusz Sabat podkreśla, że rok 2025 to czas dynamicznych zmian w mediach społecznościowych. Meta zapowiedziała wprowadzenie funkcji community notes, znanych z platformy X (dawniej Twitter), które mają zastąpić dotychczasowe metody moderacji treści oparte na sztucznej inteligencji i fact-checkerach. - To jest jedna z takich rewolucyjnych zmian, o której bardzo dużo się w ostatnich dniach dyskutuje – mówi Sabat​.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Polityka
Ostatnia przedwyborcza prognoza CBOS. Jak zagłosujemy w pierwszej turze?
Polityka
Jacek Kucharczyk: Przełomów w tej kampanii nie było
Polityka
Karol Nawrocki o pożyczce dla Jerzego Ż.: Zupełnie nie miało znaczenia to, co jest tam zapisane
Polityka
Rafał Trzaskowski: Ostrzegałem, że walka o każdy głos będzie się toczyć do końca
Polityka
Sondaż IBRiS: Rafał Trzaskowski z dużą przewagą w obu wariantach II tury