Jak nowe algorytmy i zmiany w moderacji treści wpłyną na strategię kampanii wyborczej? Kto dominuje w mediach społecznościowych, a kto ma jeszcze sporo do nadrobienia?
Czytaj więcej
„Czy Pani/Pana zdaniem możliwa jest współpraca rządu, prezydenta i opozycji w działaniach związanych z polską prezydencją w Unii Europejskiej?” - takie pytanie zadaliśmy uczestnikom sondażu SW Research dla rp.pl.
Mateusz Sabat podkreśla, że rok 2025 to czas dynamicznych zmian w mediach społecznościowych. Meta zapowiedziała wprowadzenie funkcji community notes, znanych z platformy X (dawniej Twitter), które mają zastąpić dotychczasowe metody moderacji treści oparte na sztucznej inteligencji i fact-checkerach. - To jest jedna z takich rewolucyjnych zmian, o której bardzo dużo się w ostatnich dniach dyskutuje – mówi Sabat.
Kampania w sieci: kto wygrywa a kto przegrywa?
Analizując obecną aktywność kandydatów na prezydenta w mediach społecznościowych, Mateusz Sabat zwraca uwagę na dominację Sławomira Mentzena. - Jeśli patrzymy tylko na kanały kandydatów, Mentzen byłby zdecydowanym faworytem do wejścia do drugiej tury – podkreśla. Rafał Trzaskowski i Szymon Hołownia również radzą sobie dobrze, choć Trzaskowski zyskał w grudniu przewagę dzięki konwencji w Gliwicach. Znacznie gorzej na własnych kanałach wypada wg Sabata Karol Nawrocki. Brakuje mu nie tylko zbudowanej bazy obserwujących, ale także autentycznego przekazu. - Jego kampania internetowa jest określana jako „drewniana” – komentuje Sabat.