Jak czytamy w tekście, pierwsze wpisy na prywatnym koncie Mateusza Morawieckiego na Facebooku pojawiły się przed wyborami parlamentarnymi w 2019 r. Od tego czasu osobisty profil obecnego premiera zgromadził 315 tys. obserwujących, a zasięg niektórych wpisów Morawieckiego przekroczył milion osób.
"Dzięki jawności finansowania reklam politycznych na Facebooku wiemy, że dla 2 tysięcy postów zamieszczonych na koncie Morawieckiego wykupiono promocję. Koszt? Prawie 765 tys. zł" - podała Wirtualna Polska. Dodała dla porównania, że na założonym w 2014 r. oficjalnym koncie przewodniczącego Platformy Obywatelskiej Donalda Tuska promowano dotąd 18 wpisów, za co Platforma zapłaciła "w sumie 35 tys. zł".
Czytaj więcej
Jeżeli stworzenie przez PiS rządu się nie powiedzie będziemy patrzyli wszystkim rządzącym na rękę...
Ile na promocję prywatnych wpisów na Facebooku wydał Mateusz Morawiecki?
Według WP, część reklam (z okresu kampanii w 2019 r. oraz z września i października 2023 r.) na prywatnym profilu Mateusza Morawieckiego na Facebooku finansował Komitet Wyborczy Prawa i Sprawiedliwości, który przeznaczył na ten cel 245 tys. zł.
Za reklamę pozostałych wpisów na swym prywatnym profilu premier płacił z własnej kieszeni - podano w tekście. Portal zaznaczył, że potwierdził te informacje w Kancelarii Premiera oraz w biurze poselskim Mateusza Morawieckiego.