Aktualizacja: 07.05.2025 12:03 Publikacja: 26.09.2023 03:00
Foto: AFP
Ambicje unijnej egzekutywy były bardzo duże. Nowa norma miała ograniczyć emisję tlenków azotu o 35 proc. i mikrocząsteczek o 13 proc. Zakładała, że samochody od 2025 roku, a ciężarówki od 2027 roku będą wyposażone w podgrzewane, ekologiczne katalizatory oraz aparaty stale monitorujące emisję szkodliwych związków.
Jednak taki pomysł napotkał na poniedziałkowym spotkaniu przedstawicieli krajów UE w Brukseli na twardy opór ośmiu państw na czele z Włochami i Francją. Wymusiły one zasadniczo rezygnację z podwyższenia norm poza ciężarówkami o największym tonażu oraz autobusami. Więcej: Komisja Europejska zapowiedziała, że będzie w większym stopniu uwzględniała zdanie branży producentów aut przy proponowaniu nowych norm.
Zacieśnienie współpracy obronnej Warszawy i Berlina mogłoby być dobrą odpowiedzią na rosnące zagrożenie ze stron...
Mimo początkowej porażki w Bundestagu Friedrich Merz zdołał w końcu uzyskać wymaganą większość głosów, by stanąć...
W drugim głosowaniu lider CDU/CSU Friedrich Merz został wybrany kanclerzem Niemiec.
Lider CDU/CSU Friedrich Merz nie zdołał zebrać wymaganego poparcia, by w głosowaniu w parlamencie zostać wybrany...
Tegoroczna defilada na placu Czerwonym może ostatecznie przełamać międzynarodową izolację Kremla. Ale Władimir P...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas