Poseł Lewicy reklamuje piwo. „Wyborcy szybko mu zapomną”

Maciej Kopiec, poseł klubu parlamentarnego Lewicy, na swoim profilu na Instagramie zamieścił sesję z piwem marki należącej do Kuby Wojewódzkiego i Janusza Palikota. Czy to przystoi posłowi? O tym, jak zmieniają się nasze oczekiwania wobec polityków i jak zmienia się sama rola polityka rozmawiamy z prof. Rafałem Chwedorukiem, politologiem z UW.

Aktualizacja: 13.05.2021 15:25 Publikacja: 13.05.2021 11:55

Poseł Lewicy reklamuje piwo. „Wyborcy szybko mu zapomną”

Foto: PAP, Radek Pietruszka

Wpis posła wywołał poruszenie. Reklamowanie piwa w Polsce jest obwarowane wieloma warunkami, a samo zaangażowanie parlamentarzysty w akcję promocyjną to dla wielu osób przekroczenie granicy polityki i biznesu. Sam Kopiec broni się mówiąc, że „profil na Instagramie to nie jest kanał oficjalny”. – W polityce nie ma czegoś takiego, jak prywatność – zaznacza prof. Chwedoruk, gość podcastu Michała Płocińskiego. – Przy pełnej medializacji polityki nie można być politykiem od czasu do czasu. Jest się nim bez przerwy. Od skarpetek po wielkie idee, które polityk będzie wypowiadał, to one będą się składały na jego ocenę. Prezentacja gustów też jest formą politycznego zaangażowania – dodaje.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Polityka
Wielkanoc to polityczna pauza. Ale przy stole kampania wyborcza toczy się dalej
Polityka
Zaginione dzieła sztuki z Polski. Trop urywa się w Niemczech
Polityka
Ministerstwo Cyfryzacji zmieni nazwę jednej z usług? Powodem wulgarny akronim
Polityka
Sondaż: Którzy kandydaci najbardziej skorzystali na debatach prezydenckich?
Polityka
Awantura o zdjęcie na profilu Marcina Warchoła. Ostro odpowiedział wójt gminy Nadarzyn