Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 15.03.2018 14:48 Publikacja: 16.03.2018 16:00
Foto: East News/ Bartosz Krupa
W trakcie kręcenia filmu „Szatan kazał tańczyć" przeczytałam między innymi biografię Haliny Poświatowskiej – „Uparte serce" autorstwa Kaliny Błażejowskiej. Życie poetki, jej twórczość, a także zetknięcie z jej wrażliwością pomogło mi w otwarciu się na moją postać.
Podobnie jest z muzyką. W trakcie pracy nad filmem często trafiam na konkretne piosenki, które odzwierciedlały emocjonalny stan postaci. Kiedy współpracowałam z Kasią Rosłaniec przy „Szatan kazał tańczyć", taką piosenką był utwór „Habits (Stay High)" wykonywany przez Tove Lo. Dla niektórych ta piosenka może wydawać się zwykłym popowym utworem, ale ja znalazłam w nim intymność i ładunek emocjonalny, które były mi wówczas potrzebne do pełniejszego zrozumienia wewnętrznego konfliktu bohaterki. Pamiętam, że w taki stan wprowadzał mnie również utwór „Trials of the Past" brytyjskiego artysty SBTRKT. Te dwie piosenki napędzały mnie na planie. Z kolei w krótkometrażowym filmie „Ciepło-zimno", w którym wcielałam się w postać tzw. dresiary, namiętnie wsłuchiwałam się w rapowy kawałek „The Block" amerykańskiej wokalistki Akuy Naru.
„Cannes. Religia kina” Tadeusza Sobolewskiego to książka o festiwalu, filmach, artystach, świecie.
„5 grudniów” to powieść wybitna. James Kestrel po prostu zna się na tym, o czym pisze; Hawaje z okresu II wojny,...
„BrainBox Pocket: Kosmos” pomoże poznać zagadki wszechświata i wyćwiczyć pamięć wzrokową.
Naukowcy zastanawiają się, jak rozwijać AI, by zminimalizować szkody moralne.
„The Electric State” to najsłabsze dzieło w karierze braci Russo i prawdopodobnie najdroższy film w historii Net...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas