„Cat Quest III”: To nie mogły być świnki morskie

„Cat Quest III” pokochają wszyscy miłośnicy kotów.

Publikacja: 09.08.2024 17:00

„Cat Quest III”, prod. The Gentlebros, Kepler Interactive, platformy: PC, PS4/5, XSX, X1, Switch

„Cat Quest III”, prod. The Gentlebros, Kepler Interactive, platformy: PC, PS4/5, XSX, X1, Switch

Foto: mat.pras.

20-sekundowy obraz „The Boxing Cats” powstał w laboratorium Thomasa Edisona w 1894 r., a więc na rok przed narodzinami kina. Dziś uchodzi za prekursorski wobec internetowej mody na filmiki z kotami. Na serwisie YouTube średnio co sekundę pojawia się nowe wideo tego typu, a przecież ludzie publikują je też na TikToku, Facebooku czy Instagramie.

Od jakiegoś czasu koty zyskują popularność również wśród twórców gier. Powstają kosztowne produkcje przygodowe („Stray” z 2022 r.), aplikacje komórkowe (np. popularny „Cat Snack Bar”), a także tytuły takie jak „Cat Quest III”. To udana próba stworzenia gry fabularnej osadzonej w świecie zamieszkanym przez koty.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
Nie dać się zagłodzić
Plus Minus
Piotr Zaremba: Granice sąsiedzkiej cierpliwości
Plus Minus
„The Boys”: Make America Great Again
Plus Minus
Jan Maciejewski: Gospodarowanie klęską
Plus Minus
„Bombaj/Mumbaj. Podszepty miasta”: Indie tropami książki
Plus Minus
Władimir Putin, Viktor Orbán. Dziedzice Jurija Andropowa