Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 17.01.2016 18:06 Publikacja: 15.01.2016 01:00
Znany wielu jako Ziggy Stardust: 1947–2016
Foto: AFP
Aby dostrzec jego wpływ w tym obszarze, wystarczy spojrzeć na prowokujące kreacje Bauhausu, Marilyn Mansona czy Lady Gagi. Jego scenografie koncertowe, wizerunek i okładki płyt współtworzyły kulturę obrazkową, która stała się emblematem czasów MTV.
Bowie angażował się tylko w to, co intrygujące. Ze względu na nieprzeciętną osobowość sceniczną nawet przeboje wykonywane przez niego u boku Micka Jaggera, Tiny Turner i Freddiego Mercury'ego daleko wykraczały poza prostą estetykę pop. Był kameleonem popkultury, operującym na różnych artystycznych płaszczyznach. Kładł nacisk na kreację, więc w czasie kariery muzycznej nieustannie zmieniał swój wizerunek. Przywdziewał wymyślne maski, a efekt artystyczny tych zabiegów był zawsze dopięty na ostatni guzik (np. wcielenie Ziggy'ego Stardusta czy Nathana Adlera).
Rdzeń scenariusza „Paradise” stanowi odtworzona w retrospekcjach relacja pomiędzy Collinsem, skrupulatnym agente...
Zachowawcze fiskalnie Niemcy tłumią rozwój kontynentu. Aktywne – grożą marginalizacją mniejszych państw. Bezczyn...
Ogłaszam koniec projektu Chmielnickiego, czyli sojuszu Ukrainy z Moskwą. Czas na koncepcję Mazepy: bezpieczeństw...
Spór prawicy z lewicą zmienił się moim zdaniem na spór „góry” z „dołem”. Młodsza grupa wyborców nie odnajduje si...
U Franciszka urzekała mnie wizja Kościoła i tego, czym ma być wiara. A także to, jak odbierano jego naukę, a ści...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas