Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 20.04.2025 16:25 Publikacja: 17.11.2023 17:00
Foto: mat.pras.
Stanisław Trzciński od 30 lat działa w branży muzycznej, a przy tym jest kulturoznawcą, ekonomistą, przedsiębiorcą, organizatorem imprez. Książka „Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji” to owoc kilkuletnich analiz współczesnej kultury muzycznej. Trzciński przejrzał światową literaturę, przeprowadził badania i opracował scenariusze dalszego rozwoju branży.
Formą książka przypomina podręcznik, encyklopedię i rozprawę doktorską w jednym. Czytamy w niej, że kultura „przeskakiwania z okienka do okienka” i miniaturyzacja doświadczeń sprawiły, że częściej dziś słuchamy muzyki, niż ją słyszymy. Produkcje muzyczne mają obecnie jedynie 30 sekund na przykucie uwagi odbiorcy. Na dodatek sztuczna inteligencja coraz mocniej ingeruje w ten świat. Przykładem są wirtualni artyści, którzy bywają równie popularni, jak ci prawdziwi. AI pozwala też nagrać przebój w kilku wersjach językowych, nawet jeśli artysta nie jest poliglotą. Do tego dochodzi pozyskiwanie informacji o odbiorcach i wiele innych zjawisk. Branża jest tym faktem oczywiście zaniepokojona.
Sława Davida Hockneya działa z magnetyczną siłą. Od pierwszego więc dnia jego wystawa w Paryżu ściąga tłumy, a j...
Rzadko zdarza się spektakl, który przeżywa się w takich emocjach jak „Dziady” Mai Kleczewskiej z teatru w Iwano-...
Wokół modelu opieki nad dziećmi w Szwecji i Norwegii narosło wiele mitów. Wyjaśnia je w swoich reportażach Macie...
„PGA Tour 2K25” przypomina, że golf to nie tylko rodzaj kołnierza czy samochód.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Kluczem do rozwoju emocjonalnego dziecka jest doświadczenie, a nie informacja – wyjaśnia Jonathan Haidt.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas