"Dixit": Muzeum narodowych skojarzeń

Jedno z najciekawszych narzędzi do wyzwalania kreatywności doczekało się właśnie polskiego dodatku.

Publikacja: 27.10.2023 17:00

"Dixit": Muzeum narodowych skojarzeń

Foto: mat.pras.

Ta gra ukazała się po raz pierwszy we Francji w 2008 r. i zawierała talię przepięknie ilustrowanych kart. Każda z nich była inna i przedstawiała obłędne obrazy, choćby pochodnię ściskaną w dłoni przez tonącego człowieka czy kostkę, z której wystrzeliwały przedziwne macki. To właśnie za ich pomocą „Dixit” zmuszała graczy do tworzenia kreatywnych skojarzeń.

W każdej rundzie jeden uczestnik zostawał bajarzem czy też narratorem i wybierał kartę spośród tych trzymanych w dłoniach. Nie pokazując jej nikomu, wygłaszał zdanie bądź krótką frazę, która kojarzyła mu się z nią. Pozostali gracze spośród trzymanych na ręku kart wybierali te, do których owa fraza pasowała. Następnie wszystkie wybrane karty mieszano i odbywało się zgadywanie. Gracze musieli wskazać tę, która należała właśnie do bajarza.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Plus Minus
Bogusław Chrabota: Dlaczego broń jądrowa nie zostanie użyta
Plus Minus
„Empire of the Ants”: 103 683 zwiedza okolicę
Plus Minus
„Chłopi”: Chłopki według Reymonta
Plus Minus
„Największe idee we Wszechświecie”: Ruch jest wszystkim!
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Plus Minus
„Nieumarli”: Noc żywych bliskich