Joanna Łapińska. Streaming ma wartość nawet dla festiwali

Jak pokazały badania przeprowadzone kilka lat temu, festiwal w Gdyni znacząco wpływa na wyniki polskich filmów w kinach. Równie silne oddziaływanie na widzów mają tylko kampanie oscarowe - mówi Joanna Łapińska, dyrektorka artystyczna Festiwalu w Gdyni.

Publikacja: 23.06.2023 17:00

Laureaci ubiegłorocznego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. W środku Agnieszka Smoczyńsk

Laureaci ubiegłorocznego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. W środku Agnieszka Smoczyńska, zdobywczyni głównej nagrody – Złotych Lwów – za film „Silent Twins”, oraz Filip Bajon uhonorowany Platynowymi Lwami za całokształt twórczości

Foto: Wojciech Stróżyk/REPORTER

Plus Minus: Została pani pierwszą dyrektorką artystyczną w 50-letniej historii Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Kobieta na takim stanowisku to również rzadkość na świecie. Berlin, Wenecja, Cannes, Karlowe Wary, San Sebastian, Toronto i setki innych mniejszych filmowych imprez są tworzone przez mężczyzn. I to mimo nieustannego przypominania o parytetach. Ale pierwsze jaskółki już się pojawiają, choćby w amerykańskim Sundance. Coś się powoli zmienia?

Pozostało 97% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: AI Act. Jak przygotować się na zmiany?
Plus Minus
„Jak będziemy żyli na Czerwonej Planecie. Nowy świat na Marsie”: Mars równa się wolność
Plus Minus
„Abalone Go”: Kulki w wersji sumo
Plus Minus
„Krople”: Fabuła ograniczona do minimum
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Plus Minus
„Viva Tu”: Pogoda w czterech językach