„Anthology of Fear”: Wyobraźnia kluczem do horroru

Wnioski z „Anthology of Fear” są takie: manekinów trzeba się bać, a przed naukowcami wiać!

Publikacja: 24.03.2023 17:00

„Anthology of Fear”: Wyobraźnia kluczem do horroru

Foto: mat.pras.

Polska gra komputerowa „Anthology of Fear” to horror psychologiczny. Akcja toczy się na przełomie lat 70. i 80., kiedy to brat bohatera znika w podejrzanych okolicznościach. Gracz stara się wyjaśnić tę zagadkę i w efekcie zmuszony jest walczyć o przetrwanie w dziwnej i niejasnej rzeczywistości. Historia eksploruje bowiem, jak twierdzą sami twórcy, „temat kontrowersyjnych badań i metodyk neurologicznych finansowanych przez big tech”.

Eksploruje również gracz, tyle że teren. Zabawa polega na przemieszczaniu się po kolejnych opustoszałych lokacjach, badaniu rozmaitych obiektów, wreszcie analizowaniu wskazówek. Od czasu do czasu pojawiają się też zagadki, jednak nie są one nazbyt skomplikowane. Twórcom nie zależało bowiem na szybkiej akcji i potworach wyskakujących zza kadru przy akompaniamencie głośnej muzyki. Skupili się na wykreowaniu atmosfery zagrożenia, niepokojących dźwiękach w tle, dziwacznych obiektach, poruszających informacjach. Chcieli pozwolić pracować wyobraźni grającego.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
Artysta wśród kwitnących żonkili
Plus Minus
Dziady pisane krwią
Plus Minus
„Dla dobra dziecka. Szwedzki socjal i polscy rodzice”: Skandynawskie historie rodzinne
Plus Minus
„PGA Tour 2K25”: Trafić do dołka, nie wychodząc z domu
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Plus Minus
„Niespokojne pokolenie”: Dzieciństwo z telefonem