Łukasz Wojciechowski: Ważna jest prawie wyłącznie cena

Zachowania konsumpcyjne osób w wieku 55+ w ostatnich dwóch, trzech latach mocno się zmieniły - mówi ekonomista Łukasz Wojciechowski.

Publikacja: 20.05.2022 17:00

Łukasz Wojciechowski: Ważna jest prawie wyłącznie cena

Foto: Forum, Krzysztof Wójcik

Plus Minus: Telewizje nazywają widzów w wieku 16–49 lat grupą komercyjną, bo biznes podobno uznaje ją za podstawę lokowania budżetów reklamowych. Tylko że polskie społeczeństwo szybko się starzeje. Ten podział nadal ma sens?

Dane demograficzne nie pozostawiają złudzeń: grupa tzw. seniorów, czyli ludzi w wieku 55+, będzie zdobywać coraz silniejszą pozycję w strukturze naszego społeczeństwa. Żyjemy w trzecim najszybciej starzejącym się społeczeństwie Unii Europejskiej, zmiany demograficzne są bardzo dynamiczne, więc jeśli biznes nie będzie w swych strategiach na poważnie brał pod uwagę starszych grup wiekowych, to sam mocno ograniczy sobie pole działania.

Pozostało 94% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Plus Minus
Bogusław Chrabota: Dlaczego broń jądrowa nie zostanie użyta
Plus Minus
„Empire of the Ants”: 103 683 zwiedza okolicę
Plus Minus
„Chłopi”: Chłopki według Reymonta
Plus Minus
„Największe idee we Wszechświecie”: Ruch jest wszystkim!
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Plus Minus
„Nieumarli”: Noc żywych bliskich