Michał Szułdrzyński: Kolejny rok z pandemią

Doskonale pamiętam nastrój ostatnich dni grudnia 2020 r. Druga fala pandemii właśnie przechodziła w trzecią, świat wokół pogrążony był w niepokoju. Zastanawialiśmy się, ile jeszcze tygodni potrwa pandemia. Ale gdzieś tam pojawił się promyk nadziei. Po Bożym Narodzeniu rozpoczęły się szczepienia przeciw covidowi personelu medycznego. I choć kalendarz szczepień wyglądał niezbyt zachęcająco (wydawało się, że 40-latkowie zaszczepią się dopiero pod koniec 2021 r., jeśli nie w 2022), to była to jakaś nadzieja. Nawet jeśli sondaże wyglądały niepokojąco, bo duży odsetek osób wyrażał niechęć do szczepień.

Aktualizacja: 02.01.2022 16:53 Publikacja: 31.12.2021 06:00

Michał Szułdrzyński: Kolejny rok z pandemią

Foto: AFP

Co ciekawe, nie był to jeszcze aż tak polaryzujący temat. Owszem, rósł w siłę ruch przeciwników lockdownów, ale raczej wynikał z obawy wielu przedsiębiorców, że zamykanie sklepów, barów i restauracji zrujnuje ich firmy, doprowadzi do bankructwa. Nie posługiwano się jeszcze tak masowo pojęciem „sanitaryzmu", nie było w tej sprawie aż tak gorących emocji. W ogóle jako społeczeństwo znajdowaliśmy się w zupełnie innym miejscu. Może nie istniał jeszcze ten polski „gen sprzeciwu", który sprawił, że dziś nie ma w Polsce niemal żadnych restrykcji, a równocześnie liczba zgonów bije straszliwe rekordy?

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (nawet do -40%!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
Michał Szułdrzyński: Czy liberalizm może być jeszcze sexy
Plus Minus
Irena Lasota: Liczę, że ukraińskie drony zaatakują paradę zwycięstwa w Moskwie
Plus Minus
Marcin Duma: Sondaże wyborcze powinny być zakazane? Zarobiłbym na tym więcej
Plus Minus
Jan Ołdakowski: Co dzieci pamiętają z czasów wojny? Chcemy ocalić te wspomnienia
Plus Minus
Władimir Putin przygotowuje Rosjan do kolejnej Wielkiej Wojny
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku