Korporacje walczą o millenialsów. Czyli firmy ze żłobkiem

Nie pytaj, co ty możesz zrobić dla firmy. Spytaj, co firma może zrobić dla ciebie. Pracodawcy muszą przyzwyczaić się do pracowników, kierujących się taką maksymą. Obietnica wysokiej pensji dziś już nie wystarcza.

Aktualizacja: 08.07.2018 17:58 Publikacja: 08.07.2018 00:01

Korporacje walczą o millenialsów. Czyli firmy ze żłobkiem

Foto: Getty Images

Matsuri Takahashi, 24-letnia Japonka, w 2015 r., w Wigilię otworzyła okno w zajmowanym przez siebie pokoju i rzuciła się w dół. Dziewczyna od kilku miesięcy pracowała w firmie Dentsu Inc., potentacie branży marketingowej. Od października do grudnia zdarzało się jej pracować nawet po niemal 19,5 godz. dziennie. Do brania nadgodzin w ekstremalnym wymiarze mieli ją skłaniać przełożeni. Łącznie co miesiąc miała przepracowywać nawet ok. 100 nadliczbowym godzin. „Jestem fizycznie i psychicznie rozbita. Chcę umrzeć" – pisała niedługo przed samobójstwem. „Jest 4 rano. Moje ciało drży. Umrę. Jestem taka zmęczona" – to kolejny z jej wpisów w internecie.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Plus Minus
„Czechowicz. 20 i 2”: Syn praczki i syfilityka
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Plus Minus
„ale”: Wschodnia aura
Plus Minus
„Inwazja uzdrawiaczy ciał”: W poszukiwaniu zdrowia
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Plus Minus
„Arcane”: Animowana apokalipsa
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku