CSR i misjonarze marek. Jak korporacje próbują nam urządzić świat

Korporacje od lat oddziałują na rzeczywistość. Dziś, by lepiej sprzedawać produkty i usługi, podkreślają na marketingowych sztandarach wartości i idee, których rzekomo bronią lub są ich orędownikami. Wkraczają w ten sposób w przestrzeń światopoglądową, w której dominowały dotychczas religie czy partie polityczne.

Aktualizacja: 14.07.2019 07:57 Publikacja: 12.07.2019 00:01

CSR i misjonarze marek. Jak korporacje próbują nam urządzić świat

Foto: Forum

Każdy, kto miał kiedykolwiek do czynienia z naukami humanistycznymi, zgodzi się, że za każdym działaniem człowieka stoi pewna idea. Dzieje się tak zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i społecznym. Odwołując się do rozumowej oceny rzeczywistości, możemy domniemywać, że ktoś, kto zbudował dom, uczynił to w celu przekazania go dzieciom lub krewnym. Mógł to zrobić również po to, aby część kondygnacji przeznaczyć na wynajem albo na sprzedaż. W każdym z tych przypadków za działaniem stoi jakaś idea – od przedłużenia gatunku, po zapewnienie sobie i najbliższym stabilizacji bytowej.

Pozostało 95% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: AI Act. Jak przygotować się na zmiany?
Plus Minus
„Jak będziemy żyli na Czerwonej Planecie. Nowy świat na Marsie”: Mars równa się wolność
Plus Minus
„Abalone Go”: Kulki w wersji sumo
Plus Minus
„Krople”: Fabuła ograniczona do minimum
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Plus Minus
„Viva Tu”: Pogoda w czterech językach