Zaskoczenia skryte w talii

Starszym graczom termin „gry karciane" kojarzy się najczęściej z pokerem, tysiącem czy brydżem. Młodsi wiedzą, że określa się nim również popularne gry kolekcjonerskie, takie jak „Magic: The Gathering" czy „Pokemon Trading Card Game". To produkcje, w których rywale składają z setek dostępnych na rynku kart własne talie, a następnie rywalizują w rozgrywkach przypominających złożoną odmianę dziecięcej „wojny". Oczywiście szczęście wciąż ma w niej znaczenie, ale ważniejszy jest dobór kart oraz umiejętne wykorzystanie ich cech specjalnych.

Publikacja: 09.08.2019 17:00

Zaskoczenia skryte w talii

Foto: materiały prasowe

Przykładem takiej gry jest „Keyforge". Tu celem rywalizacji jest zdobycie trzech kluczy. Wymaga to umiejętnego zagrywania posiadanych kart. Podzielono je na domy i podczas każdej tury można aktywować tylko jeden z nich, a następnie wykorzystać powiązane z nim karty. Każda z nich ma inne możliwości, co zmusza do stosowania niekiedy złożonych taktyk i stałego dopasowywania się do przeciwnika.

Jednak „Keyforge" jest tylko do pewnego stopnia przykładem wspomnianych na wstępie gier, gdyż w Polsce ukazały się dwa zestawy startowe – „Czas Wstąpienia" i „Zew Archontów" – oraz pojedyncze talie. W każdym zestawie znajdują się inne, losowo dobrane karty, których nie można wymienić ani odsprzedać.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
„Cannes. Religia kina”: Kino jak miłość życia
Plus Minus
„5 grudniów”: Długie pożegnanie
Plus Minus
„BrainBox Pocket: Kosmos”: Pamięć szpiega pod presją czasu
Plus Minus
„Moralna AI”: Sztuczna odpowiedzialność
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Plus Minus
„The Electric State”: Jak przepalić 320 milionów