Stefan Szczepłek: "A numer jego 44", czyli marketing na boisku

W mistrzostwach Europy walczą nie tylko piłkarze. Ważne jest też to, w jakich butach strzelają bramki i jakiej marki koszulki noszą.

Aktualizacja: 18.06.2016 16:25 Publikacja: 16.06.2016 13:26

Stefan Szczepłek: "A numer jego 44", czyli marketing na boisku

Foto: Plus Minus

Czasy, w których piłkarski świat dzielił się na wyznawców Adidasa i Pumy, minęły, chociaż nie do końca. Różne były koleje losu obu firm, ale dziś znów trzymają się mocno. Rywalizuje z nimi tylko Nike. Kilku innych, mających swoje pięć minut, już nie widać.

Adidas wygrywa w kategorii: kto ubierze najwięcej reprezentacji. Z trzema paskami na Euro występuje dziewięciu uczestników, czyli ponad jedna trzecia: Belgia, Hiszpania, Irlandia Północna, Niemcy, Rosja, Szwecja, Ukraina, Walia, Węgry. Nike ubrał sześć drużyn: Anglię, Chorwację, Francję, Polskę, Portugalię i Turcję. Puma – pięć: Austrię, Czechy, Słowację, Szwajcarię i Włochy.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
„Cannes. Religia kina”: Kino jak miłość życia
Plus Minus
„5 grudniów”: Długie pożegnanie
Plus Minus
„BrainBox Pocket: Kosmos”: Pamięć szpiega pod presją czasu
Plus Minus
„Moralna AI”: Sztuczna odpowiedzialność
Plus Minus
„The Electric State”: Jak przepalić 320 milionów