Aktualizacja: 24.11.2024 20:18 Publikacja: 13.04.2023 03:00
Cezary Pazura prowadzi polską wersję reality show
Foto: Prime video
Portale streamingowe, wchodzące w naszą cyberprzestrzeń, starające się zabiegać o widzów lokalnymi produkcjami z udziałem polskich artystów oraz producentów, rywalizują o wyższe udziały w rynku przede wszystkim serialami i fabułami.
Prime Video w Polsce wybrało inną drogę, stawiając na adaptację komediowego reality show Hitoshi Matsumato. To jeden z najpopularniejszych japońskich reżyserów, komików i prezenterów telewizyjnych znany jako Matchan. Dorastał w biednej rodzinie, marząc o karierze twórcy mangi. Śmiech uznał za najskuteczniejszy sposób w walce o przetrwanie w trudnych warunkach. Jedną z jego produkcji telewizyjnych był dokument zrealizowany podczas wyprawy do amsterdamskiego muzeum van Gogha. Ostatecznie Japończyk, który już jako dziecko ratował się śmiechem, wielkie pieniądze zarobił na sprzedaży licencji reality show, gdzie śmiech kończy się odpadnięciem z programu.
Nie spojlerujemy, gdzie i jak drugi sezon „1670” jest kręcony, ale byliśmy na planie i to już pewne: zdjęcia na półmetku, premiera w 2025 r.
W przyszłym miesiącu swoją premierę będzie miał serial „Gąska”. Będzie to pierwszy polski serial oryginalny dla platformy Prime Video. Za serial odpowiadają twórcy bardzo dobrze przyjętego serialu „1670” (Netflix). W jedną z głównych ról wcieli się Tomasz Kot.
„Pingwin”, spin-off ostatniego „Batmana”, pokazuje, dlaczego politycy boją się upadku imperiów, nawet jeśli są mafijne, i chcą wiedzieć, kto rządzi, z kim negocjować.
Słynna powieść noblisty Gabriela Garcii Marqueza „Sto lat samotności” doczekała się wreszcie ekranizacji. Netflix zapowiada premierę pierwszych ośmiu odcinków swojego serialu na 11 grudnia.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
W oczekiwaniu na godne zakończenie jednego z najlepszych seriali dekady rozglądamy się za następcą „Sukcesji”.
W sprawie odwołania dyrektorki Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Karoliny Rozwód głos zabiera przewodniczący Rady PISF Andrzej Jakimowski.
Wielki sukces operatora Michała Dymka i duńsko-polskiego filmu Magnusa von Horna „Dziewczyna z igłą”.
W tym tygodniu rozmawiamy w podcaście „Komisja Kultury” z Rafałem Christem, redaktorem portalu Spider’s Web Rozrywka i autorem recenzji filmowych do „Plusa Minusa”, o jednej z najbardziej oczekiwanych premier kinowych tego roku – „Gladiatorze 2” w reżyserii Ridleya Scotta.
Podczytuję po raz kolejny opowieści o Wiedźminie przed premierą nowej książki i czekam na domknięcie serialu „Yellowstone” – jednej z najlepszych tego typu produkcji od lat.
Nagrodzoną Złotą Palmą „Anorę” ogląda się niczym spadkobierczynię zwariowanych komedii z lat 30. i 40. XX wieku. Tylko że to, czego wtedy ze względu na obowiązującą w Hollywood autocenzurę nie można było pokazać, Sean Baker prezentuje bez żadnych ograniczeń.
Wielkie widowisko „Gladiator II” i współczesne opowieści „Anora” i „Kolonia nr 5” to filmy o ludziach wyrzucanych na społeczny margines.
„JFK” (1991 r.) w reżyserii Olivera Stone’a oceniano skrajnie: albo jako film „absurdalny” i „histeryczny”, albo „dzieło przekonujące” i „polityczny nokaut”. Zgodnie jednak przyznawano, że obraz dobrze oddawał emocje i wątpliwości Amerykanów związane z zamachem na prezydenta Kennedy’ego 22 listopada 1963 r. w Dallas.
We francuskich dzielnicach emigranckich nienawiść zaczyna rosnąć w chłopcach, którzy ledwo skończyli jedenaście, dwanaście lat. I to jest nasza przegrana – mówi Ladj Ly, twórca filmu „Kolonia nr 5”, który wchodzi na nasze ekrany”.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas