Domena z ochroną nie dla sprzedawcy

Używanie znaków towarowych umieszczonych na produktach oferowanych w internecie wiąże się z licznymi problemami, co pokazują już orzeczenia sądów – zauważa ekspert.

Aktualizacja: 22.02.2017 18:17 Publikacja: 22.02.2017 17:47

Domena z ochroną nie dla sprzedawcy

Foto: 123RF

Sprzedaż towarów znanych marek to atrakcyjna działalność. Wiąże się jednak z używaniem znaków towarowych umieszczonych na produktach, chociażby w celu poinformowania odbiorców o ofercie. Rodzi to wiele trudności i może wiązać się z nie zawsze oczywistymi rozwiązaniami. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku rejestracji domen internetowych składających się ze znaku towarowego umieszczonego na sprzedawanych towarach.

Nabycie produktów oznaczonych znakiem towarowym uprawnia do korzystania z tego znaku w stosunku do wyrobów po raz pierwszy wprowadzonych na terenie UE przez uprawnionego lub za jego zgodą. Odpowiednie regulacje zawiera Prawo własności przemysłowej i rozporządzenie rady (WE). Instytucja wyczerpania prawa, bo o nim mowa, nie jest kwestionowanym mechanizmem również w przypadku patentów, wzorów przemysłowych czy też prawa autorskiego.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Opinie Prawne
Michael McGrath: Ofiary przestępstw muszą być chronione w całej UE
Opinie Prawne
Piotr Aleksiejuk: Czy mamy do czynienia ze zmianą podejścia szefa KAS do fundacji rodzinnej?
Opinie Prawne
Bartosz Łabęcki, Łukasz Wieczorek: Wiedza o AI pomoże okiełznać nie tylko chińskiego smoka
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Komisja Wenecka była dobra, jak krytykowała PiS. Teraz jest „zaślepiona legalizmem”
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Deregulacja Brzoski – falstart czy tylko rekonesans?