Obowiązki informacyjne przedsiębiorców po zmianie ustawy konsumenckiej

Nawet jeśli przedsiębiorca nie oferuje w sieci towarów do sprzedaży, musi podać konsumentom swoje podstawowe dane, np. adres – pisze adwokat.

Publikacja: 01.06.2015 09:27

Błażej Wojnicz

Błażej Wojnicz

Foto: materiały prasowe

Nowa ustawa o prawach konsumenta budzi wiele wątpliwości. Wprowadza wiele zmian w relacji konsument – przedsiębiorca, nakładając przy okazji nowe obowiązki na prowadzących firmy. Wśród nich zobowiązanie, którym zostali obciążeni przedsiębiorcy posiadający strony internetowe, które mają charakter wizytówki (reklamy) w wirtualnym świecie. Chodzi o firmy, które nie świadczyły i nie świadczą żadnych usług przez internet, a ich witryna ogranicza się do informacji o przedsiębiorcy, doświadczeniu, zakresie świadczonych usług i ewentualnym cenniku czy danych kontaktowych.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Chcesz pokoju, szykuj się do wojny... ale mądrze
Opinie Prawne
Mariusz Ulman: Co zrobić z neosędziami, czyli jednak muchomorki, słoneczka i żabki
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Sezon partnerstwa fiskusa z podatnikiem to sezon wyborczy
Opinie Prawne
Pietryga: Tusk nie zatrzyma globalizacji, ale Chińczyków i Turków zatrzymać może
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Sztab Rafała Trzaskowskiego wszedł na minę