Walka, która przysłania realny problem

Jesień na rynku przewozów autobusowych będzie gorąca. Za bary biorą się dwaj rywale, Flixbus i nowy w branży, ale suto zaopatrzony w skrzynię pieniędzy BlaBlaBus. Jednak z punktu widzenia mieszkańców ćwierci naszego kraju to walka kompletnie bez znaczenia.

Publikacja: 21.07.2019 21:00

Walka, która przysłania realny problem

Foto: Adobe Stock

Z jednej strony fakt, że potencjał naszego rynku przewozów pasażerskich dostrzegają kolejni duzi gracze, powinien cieszyć. Kraj się rozwija, ludzie chcą podróżować, rośnie ich średnia siła nabywcza, więc zaczynają jeździć, latać, zwiedzać. Konkurencja sprawia, że bilety są tańsze, co podnosi ich dostępność. Z drugiej, ta ekspansja komercyjnych firm, które – z oczywistych powodów – działają po to, by zarabiać, jeszcze bardziej niż dotąd obnaża dramat komunikacji lokalnej, gdzie rzadko kiedy jest mowa o zyskach, a podstawową kwestią jest niedopuszczenie do wykluczenia komunikacyjnego. To zadanie cywilizacyjne, a nie biznesowe. I na tym polu ponieśliśmy jako państwo sromotną klęskę.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Dlaczego warto pomagać innym, czyli czego zabrakło w exposé ministra Sikorskiego
Opinie Ekonomiczne
Leszek Pacholski: Interesy ludzi nauki nie uwzględniają potrzeb polskiej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Jak skrócić tydzień pracy w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Stanisław Stasiura: Kanada – wybory w czasach wojny celnej
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Polscy milionerzy wolą luksusowe samochody i spa niż nieruchomości