Witold M. Orłowski: Porada Marka Twaina

Zgodnie ze słownikową definicją felietony powinny być zwięzłe, aktualne, ale jednocześnie lekkie i dowcipne.

Aktualizacja: 11.03.2020 23:02 Publikacja: 11.03.2020 21:00

Witold M. Orłowski: Porada Marka Twaina

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

W miarę sił staram się tej zasady trzymać. Niestety, właśnie zauważyłem, że od miesięcy piszę swoje ekonomiczne felietony niemal wyłącznie w stylu kasandrycznym i poważnym. Tłumaczą mnie nieco okoliczności, ale z profesjonalnego punktu widzenia jest to jednak błąd w sztuce. Rasowy felietonista, nawet walcząc z falami w czasie biblijnego potopu, wyryłby na glinianej tabliczce dowcipny tekścik o babilońskich kapłanach, którzy przepowiadali piękną, słoneczną pogodę – i jak zwykle się pomylili.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Wybory prezydenckie w KGHM
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Qui pro quo, czyli awantura o składkę
Opinie Ekonomiczne
RPP tnie stopy. Adam Glapiński ruszył z pomocą Karolowi Nawrockiemu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nie należało ciąć stóp przed wyborami
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem