Jednym z ambitnych celów Unii Europejskiej jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r. Strategie odpowiedzialnych społecznie firm zawierają podobne zobowiązania. Jak to wygląda w przypadku Nestlé?
Jesteśmy globalną firmą – największym na świecie producentem żywności – dlatego na kwestię klimatu patrzymy z szerokiej perspektywy. Największym wyzwaniem – nie tylko dla biznesu, ale całej społeczności świata – jest przeciwdziałanie ociepleniu klimatu i ograniczenie wzrostu temperatury do 1,5 st. C. Ten cel został zdefiniowany w porozumieniu paryskim z 2015 r. Jak Nestlé wpisuje się w jego realizację? Do 2050 roku chcemy osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych. Przedstawiliśmy już dokładny plan działań, tzw. globalną mapę drogową.
Jakie są najważniejsze punkty na tej mapie?
Do głównych obszarów należy wsparcie rolnictwa regeneracyjnego, ochrona lasów i zasadzenie setek milionów drzew, zrównoważone rozwiązania opakowaniowe oraz przejście firmy na odnawialną energię elektryczną. Dodatkowo zwiększamy liczbę marek neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.
Do 2025 roku zamierzamy ograniczyć nasze emisje o 20 proc. w stosunku do poziomu z 2018 roku. 20 proc. wszystkich kluczowych składników pozyskamy dzięki rolnictwu regeneracyjnemu. Kakao i kawa, jak również wykorzystywany przez nas olej palmowy, będą pochodzić w 100 proc. ze zrównoważonych, certyfikowanych źródeł. Dodatkowo, będziemy sadzić 20 mln drzew rocznie tam, skąd pozyskujemy nasze surowce.