Anita Błaszczak: Znak jakości polskich marek

Problemy polskich eksporterów z rejestracją ich znaków towarowych w Chinach to zadanie dla naszej dyplomacji oraz dowód siły marek Made in Poland – bo słabe nie budziłyby zainteresowania oszustów.

Aktualizacja: 06.07.2020 21:25 Publikacja: 06.07.2020 21:00

Anita Błaszczak: Znak jakości polskich marek

Foto: Adobe Stock

Dołączamy do najlepszych – tak można skomentować nasze informacje o kradzieżach znaków towarowych polskich firm w Chinach. Ofiarą tego procederu padło już w Państwie Środka wiele znanych globalnych marek, na czele z Apple'em, który w 2016 r. stracił prawo do wyłączności na używanie marki iPhone na chińskim rynku na rzecz lokalnego producenta galanterii skórzanej. Wcześniej musiał zapłacić 60 mln dolarów innej firmie za prawo do używania w Chinach marki iPad, nie wspominając o tym, że przez lata walczył z dziesiątkami fałszywych Apple stores.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Dlaczego znika hejt na elektryki
Opinie Ekonomiczne
Agata Rozszczypała: O ile więcej od kobiet zarabiają mężczyźni
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Rodeo po rosyjsku, czyli jak ujeździć Amerykę
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Nie tylko meble. Polska gospodarka wpada w pułapkę
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem