90 proc. Polaków w zasięgu LTE w 2 lata

Jeśli wszyscy wygrani wybudują sieć, to spodziewam się, że w ciągu 2 lat możemy osiągnąć zasięg rzędu 90 proc. populacji. - mówi Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Publikacja: 14.02.2013 02:22

Rz: Myśli pani, że Play odbierze wszystkie trzy paczki częstotliwości?

Magdalena Gaj:

W dokumentacji przetargowej spółka przedstawiła biznesplan na wszystkie trzy.

Zwycięzcy przeznaczą pasmo na mobilny Internet LTE?

Myślę, że T-Mobile będzie je wykorzystywać w całości dla usług LTE. Do usług głosowych wykorzystuje pasmo, które już posiada. Z kolei Play może wykorzystać częstotliwości na obie te usługi, łącząc nowe zasoby pasmem 900 MHz.

Jak silnie dzięki temu przetargowi może urosnąć zasięg Internetu LTE w Polsce?

Jeśli wszyscy wygrani wybudują sieć, to spodziewam się, że w ciągu 2 lat możemy osiągnąć zasięg rzędu 90 proc. populacji.

Szybki mobilny Internet dotrze tam, gdzie dziś go nie ma?

Taką mam nadzieję. Zobowiązania złożone przez operatorów zakładają instalację lub modernizację stacji bazowych w miejscowościach na obszarach podmiejskich i w mniejszych miastach. Jednak dużo większy wpływ na rozwój sieci mobilnego Internetu na terenach mniej rozwiniętych będzie miała aukcja częstotliwości 800 MHz. Będziemy wymagali od zwycięzcy, aby zapewnił powszechny dostęp do usług oferowanych dzięki temu pasmu.

Aukcja na pewno w tym roku?

Tak.

950 mln zł to więcej niż się pani spodziewała. Aukcja też przyniesie więcej niż zabudżetowane 1,7 mld zł?

Faktycznie, kwota jest wyższa niż zakładany cel fiskalny. Biorąc pod uwagę dzisiejszy wynik, sądzę że na wygranej aukcji będzie bardzo zależało operatorowi Orange.    —rozm.

Rz: Myśli pani, że Play odbierze wszystkie trzy paczki częstotliwości?

Magdalena Gaj:

Pozostało jeszcze 94% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Leszek Pacholski: Interesy ludzi nauki nie uwzględniają potrzeb polskiej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Jak skrócić tydzień pracy w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Stanisław Stasiura: Kanada – wybory w czasach wojny celnej
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Polscy milionerzy wolą luksusowe samochody i spa niż nieruchomości
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Opinie Ekonomiczne
Grzegorz W. Kołodko: Szeroki świat czy narodowy zaścianek?