Anita Błaszczak: Szkoła potrzebna nie tylko uczniom

Stacjonarna nauka pozwala rodzicom zająć się pracą, a u dzieci rozwija umiejętności społeczne, w tym współpracę, która od lat jest jedną z najsłabszych stron Polaków.

Aktualizacja: 30.08.2020 21:05 Publikacja: 30.08.2020 21:00

Anita Błaszczak: Szkoła potrzebna nie tylko uczniom

Foto: Adobe Stock

Wzrost zakażeń koronawirusem i polityczne przepychanki wokół organizacji powrotu do szkoły przyniosły efekty: według niedawnego sondażu Instytutu Badań Pollster aż trzy czwarte rodziców ma obawy związane ze stacjonarną nauką swoich dzieci. Pomimo to prawie połowa badanych chce, by ich latorośle wróciły od września do szkoły. Średnią podwyższają rodzice najmłodszych, których zdalna nauka wiąże się często z wyzwaniem zapewnienia domowej opieki. A to spada także na pracodawców, zwłaszcza w branżach, w których trudno przejść na pracę zdalną. W rezultacie większość państw, mimo ostatniego wzrostu zakażeń, planuje teraz powrót do szkół, by rodzice mogli spokojnie pracować, a firmy i instytucje publiczne normalnie funkcjonować. Bez tego kryzys gospodarczy będzie dłuższy i głębszy, a jego skutki dla naszego stanu zdrowia będą nawet bardziej dotkliwe niż efekt koronawirusa, bo o ile młodzi z reguły lekko przechodzą Covid-19, o tyle dużo gorzej przeżywają izolację związaną z pandemią.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację