Krzysztof Adam Kowalczyk: Porażka spalinowego Rejtana

Sprzeciw polskiego rządu wobec unijnego zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 r. szybko okazał się nieskuteczny. Ale odegra jeszcze swą rolę w kampanii wyborczej.

Publikacja: 29.06.2022 21:00

Krzysztof Adam Kowalczyk: Porażka spalinowego Rejtana

Foto: Bloomberg

Jest w tym coś zaskakującego, kiedy minister klimatu i środowiska broni rozwiązań zanieczyszczających środowisko naturalne i kładzie się Rejtanem, sprzeciwiając unijnemu zakazowi rejestracji aut spalinowych, który ma obowiązywać od 2035 r. „Na dzisiaj ani rynki, ani społeczeństwa nie są gotowe na tę propozycję, ani na odpowiedzialną deklarację jakiejkolwiek daty” – zatweetowała minister Anna Moskwa we wtorkowe południe z Luksemburga z posiedzenia rady ministrów środowiska krajów UE. Rzecznik rządu Piotr Müller szybko dodał, że Polska buduje właśnie koalicję państw Wspólnoty, które sprzeciwiają się tym przepisom, i jest dogadana w tej sprawie z Czechami.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Opinie Ekonomiczne
Czy poziom życia w UE jest niższy niż w USA?
Opinie Ekonomiczne
Prof. Bogumił Kamiński: Bądźmy zwinni w wyścigu AI
Opinie Ekonomiczne
Prof. Tomkiewicz: Jak uwzględnić obronność w regułach fiskalnych?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Przejęcie Kanału Panamskiego w platońskiej jaskini
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Pierwsze strzały?