Rotem Dar, Eyeo (AdBlock Plus): To internauta powinien decydować

Zawsze pozostanie przestrzeń na rynku, w której będzie zapotrzebowanie na lepiej dopasowane do potrzeb i przyjaźniejsze dla odbiorcy reklamy - mówi Rotem Dar, menedżer w Eyeo (AdBlock Plus).

Aktualizacja: 22.06.2016 07:05 Publikacja: 21.06.2016 20:05

Rotem Dar, Eyeo (AdBlock Plus): To internauta powinien decydować

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Rz: Wasz model biznesowy budzi na rynku wiele kontrowersji. Nie jesteście organizacją non-profit.

Rotem Dar: Nie, jesteśmy normalną firmą. ABP powstał z pasji, ale kiedy zaczęły z niego korzystać miliony ludzi, zarządzanie nim zaczęło oznaczać dużą odpowiedzialność i pojawił się pomysł zarabiania. Bez tego na tym etapie nie mógłby się już rozwijać. Skoncentrowaliśmy się wtedy na stworzeniu ram dla reklam akceptowalnych przez internautów i to on zapewnia nam fundusze. W ramach tego programu kryteria dotyczące wyświetlanych akceptowalnych reklam są dla wszystkich wydawców jednakowe. 90 proc. z nich nie płaci nam za uczestnictwo w tym programie, ale największe firmy, które dzięki tym działaniom „odzyskują" wpływy z reklam, już tak.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Polscy milionerzy wolą luksusowe samochody i spa niż nieruchomości
Opinie Ekonomiczne
Grzegorz W. Kołodko: Szeroki świat czy narodowy zaścianek?
Opinie Ekonomiczne
Leszek Pacholski: Interesy ludzi nauki nie uwzględniają potrzeb polskiej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Damian Guzman: Czy polskie firmy będą przenosić się do Rumunii?
Opinie Ekonomiczne
Marek Góra: Nieuchronność dłuższej aktywności zawodowej