Aktualizacja: 27.09.2018 20:00 Publikacja: 27.09.2018 21:00
Foto: Marek Wiśniewski
Rz: W ostatnim czasie ZUS mocno tnie koszty w obszarze IT. Niedawno informowaliście o oszczędnościach rzędu 17 mln zł z uwagi na zmianę warunków w obszarze tzw. platformy mainframe – czy niższa cena nie wiąże się z gorszą jakością i mniejszym zakresem świadczonych przez zleceniobiorcę usług?
Uzyskane oszczędności wynikają z optymalizacji, między innymi z dokładnego ustalenia konkurencji oraz rzeczywistej rynkowej wartości zamówienia – niezależnie od informacji cenowych przekazywanych przez producenta i jego partnerów. Warto podkreślić, że po raz pierwszy przy tej usłudze przeprowadziliśmy konkurencyjne i otwarte postępowanie. Już ten fakt w sposób oczywisty wpływa na dyscyplinę finansową oferentów, ponieważ dotychczas zamówienie to było udzielane jednemu podmiotowi w trybie z wolnej ręki. A jakość usług? Nie tylko nie zmalała, ale wzrosła, ponieważ zwiększono zakres usług i odpowiedzialność wykonawcy w stosunku do wcześniej zawieranych umów w tym samym obszarze.
Żyjemy coraz dłużej, więc w wieku 40–50 lat powinniśmy pomyśleć, co będziemy robić w kolejnych dziesięcioleciach...
Hasło zerwania z naiwną globalizacją i postawienia na repolonizację nie sprawi, że premierowi Tuskowi uda się ws...
Polska potrzebuje więcej beztroskiego uśmiechu, a zapewnić go powinni kandydaci.
Nawet jeśli perspektywa pokoju na Ukrainie wydaje się wciąż dość odległa, to powinniśmy zawczasu przygotować róż...
Porozumienie CDU/CSU z SPD ma przeprowadzić Niemcy przez trudny czas, przywrócić im rangę międzynarodową, pozwol...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas