Zamożnych klientów nie brakuje

- Szukamy lokalizacji w Krakowie czy we Wrocławiu – zamożnych klientów jest coraz więcej w całym kraju - mówi Jerzy Mazgaj, właściciel Paradise Group i Alma Market

Publikacja: 26.06.2008 08:53

Prezes Mizgaj

Prezes Mizgaj

Foto: almamarket.pl

Rz: Luksusowe marki szturmują polski rynek. Możemy się spodziewać następnych?

Jerzy Mazgaj:

W ostatnich latach ich podejście do polskiego rynku zmieniło się diametralnie, widzą tkwiący tu potencjał. Dlatego dzisiaj otwieraniem sklepów w naszym kraju zainteresowana jest światowa czołówka, jak Chanel, Christian Dior czy Tom Ford. Z tą ostatnią marką już zresztą prowadzimy rozmowy.

Czy miejsce na takie sklepy jest głównie w Warszawie?

W stolicy wszyscy zaczynają, ale na tym już się nie kończy. Po dwóch latach od otwarcia warszawskiego sklepu Ermenegildo Zegna otworzyliśmy następny w Poznaniu, niedawno w tym mieście powstał też butik Burberry, a w przyszłym roku chcemy tam otworzyć Emporio Armani. Teraz szukamy lokalizacji w Krakowie czy we Wrocławiu – zamożnych klientów jest coraz więcej w całym kraju.

Dlaczego odzież takich marek w Polsce jest droższa niż w Europie Zachodniej?

Choćby wysokość stawek VAT zależnie od kraju daje różnicę w cenie. Poza tym np. kolekcje jesienne, z których sprzedażą ruszymy pod koniec wakacji, zamawiamy już na początku roku, a każdy widzi, jak wahają się kursy walutowe. Drożyzna jest nieco przesadzona, ponieważ centrale tych marek monitorują na bieżąco, co się sprzedaje, w jakich ilościach i za ile. W przypadku takich marek jak Burberry czy Emporio Armani firmy nie mogą sobie pozwolić na zbyt dużą rozpiętość cen, bo to część ich wizerunku.

Rz: Luksusowe marki szturmują polski rynek. Możemy się spodziewać następnych?

Jerzy Mazgaj:

Pozostało jeszcze 94% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Wraca dramat błonicy. Pora uzależnić 800+ od szczepień
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Stara bida i bankowy chłopiec do bicia
Opinie Ekonomiczne
Prof. Elżbieta Chojna-Duch: Strategiczna autonomia w Europie
Opinie Ekonomiczne
Marek Tatała: Czy deregulacja się opłaca?
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Niemiecka bazooka finansowa odpali przemysł
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń