"Mężczyzno! Weź sprawy w swoje ręce i badaj się!" - brzmi podpis pod zdjęciem lekarzy na Facebooku.
- Oczekiwaliśmy popularyzacji akcji wśród „niszowej" grupy odbiorców nowości z naszej strony, a uzyskany efekt „kuli śnieżnej" nas pozytywnie zaskoczył. W ciągu niespełna 48 godzin od publikacji zdjęcia obejrzało je ponad 160 tysięcy osób, ponad 1,5 tysiąca osób udostępniło je na swoich profilach na Facebooku uznając za warte popularyzacji*. Wszystkie komentarze są bardzo pozytywne. Mamy nadzieję, że te liczby przełożą się realne efekty w postaci popularyzacji idei samobadania mężczyzn - mówi w rozmowie z Gazetą Lekarską uczestnik akcji Prof. Marcin Słojewski.
- Nie jest to jednorazowy zryw medialny z naszej strony - dodaje.
Rak jąder jest najczęściej występującym nowotworem u meżczyzn między 20 a 34 rokiem życia. Około 75 procent przypadków występuje u mężczyzn między 20 a 49 rokiem życia. Lekarze nakłaniają mężczyzn do samobadania, by jakiekolwiek zmiany mogły zostać wykryte odpowiednio szybko.
Akcja #FeelingnutsChallenge powstała w Stanach Zjednoczonych i szybko zdobywa popularność na całym świecie. Mężczyźni trzymający się za kroczę przypominają o konieczności wczesnego wykrywania występowania nowotworu. Rak jąder przez wielu jest uważany za temat tabu, duża część mężczyzn bagatelizuje jego objawy.