Aktualizacja: 30.01.2025 22:37 Publikacja: 25.11.2022 09:10
Foto: mat. pras.
Przyjazny szpital to taki, który zaspokaja szeroki zakres potrzeb pacjentów. Mogą to być potrzeby indywidualne, które zależą przede wszystkim od stanu zdrowia pacjenta i wymagań oraz wyzwań, jakie ta sytuacja przed nim stawia. Te potrzeby wynikają także z poziomu kompetencji zdrowotnych konkretnego pacjenta.
Przyjazny szpital powinien się charakteryzować dostępnością i wysoką jakością świadczeń oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa. Kluczowe są także kwestie kompleksowości opieki, jaką zapewnia dany szpital. Kolejnym ważnym elementem jest komunikacja z pacjentem. Personel, zarówno medyczny, jak i pozamedyczny, powinien być przygotowany do właściwej, partnerskiej komunikacji z pacjentem i angażowania go w proces terapeutyczny. Sprawy organizacyjne powinny być dostosowywane do indywidualnych potrzeb pacjentów np. dzięki wcześniejszej analizie składanych skarg i wprowadzaniu działań naprawczych. Przyjazny szpital to miejsce, w którym pacjent znajduje się w centrum uwagi, gdyż placówka zapewnia mu najlepszą opiekę medyczną oraz komfort psychiczny i społeczny.
- Nasz pomysł jest taki, żeby nie rezygnować z nielimitowości, ale żeby te placówki, które dużo częściej niż normalnie, czyli powyżej mediany, po raz kolejny przyjmują tego samego pacjenta, otrzymywały za to nieco niższe wynagrodzenie – powiedział w podcastcie „Rzecz o Zdrowiu” Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Kontrola CBA w sprawie konkursu na onkologię w ramach Funduszu Medycznego została przedłużona – dowiedziała się „Rz”. Szpitale onkologiczne, które wyłoniono w konkursie, czekają na pieniądze od 2023 r.
Do tej pory Narodowy Fundusz Zdrowia rozliczył się ze szpitalami dopiero za dwa kwartały tego roku. Znaczną część pieniędzy konsumują wydatki na pensje pracowników medycznych. Podwyżki zapewnił PiS, ale nie wskazał źródła finansowania.
Już od 1 lutego 2025 roku ZUS wdroży zmiany w swoim programie bezpłatnej rehabilitacji leczniczej w ramach prewencji rentowej. Dzięki temu z tzw. sanatorium z ZUS skorzystać będzie mogło więcej osób. Kolejne rozszerzenie oferty nastąpi 1 kwietnia.
Narodowy Fundusz Zdrowia ostrzega przed e-mailami z ofertą otrzymania dobrze wyposażonej "darmowej apteczki". To fałszywe wiadomości oraz próba wyłudzenia danych i pieniędzy.
Aby spokojnie spędzać czas wolny od zajęć, warto pamiętać o dobrym przygotowaniu do wyjazdu – w tym o odpowiednim ubezpieczeniu.
Jest czwartek, 30 stycznia, na codzienny podcast "Twój Biznes" zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś w programie analizujemy nowe plany Komisji Europejskiej dotyczące konkurencyjności, nadchodzące cła na rosyjskie i białoruskie nawozy oraz sytuację na giełdzie, gdzie spółki handlowe notują dobre wyniki. Na zakończenie przyjrzymy się niecodziennej decyzji Narodowego Banku Czech, który chce, by Bitcoin stanowił część jego rezerw.
Jest środa, 29 stycznia – na codzienny podcast "Rzeczpospolitej" o gospodarce "Twój Biznes" zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś przyjrzymy się kontrowersjom wokół chińskiej AI, dynamicznemu wzrostowi rynku luksusowych aut w Polsce, roli Turcji w europejskiej energetyce oraz przyszłości spółek skarbu państwa na giełdzie.
61 proc. objętych obowiązkiem raportowania przedsiębiorstw w Polsce spełnia wymogi dyrektywy CSRD, a kolejne 31 proc. deklaruje, że zrobi to w ciągu roku. Najczęściej narzekają na wysokie koszty związane z wdrażaniem nowych standardów.
Banki, na podstawie subiektywnych przekonań, mogą odmawiać świadczenia usług. Na czym polega derisking?
W środę, 29 stycznia, Rada Miejska Budapesztu ma wydać decyzję o wstrzymaniu wielkiego projektu deweloperskiego blisko centrum miasta. Firma z Abu Zabi wspierana przez Viktora Orbána chce tam zbudować „drugi Dubaj”. Burmistrz Budapesztu mówi: nie.
Jest wtorek, 28 stycznia – na codzienny podcast „Rzeczpospolitej” o gospodarce „Twój Biznes” zaprasza Bartłomiej Kawałek.
Często pierwszą osobą, która spotka się z konkretnym zagrożeniem, odkrywa je oraz definiuje, jest pracownik. Dlatego istotny jest jego czynny udział w procesie opracowywania, wdrażania i aktualizowania procedur.
Od jakości danych zależy to, czy zbudujemy przewagę konkurencyjną, pozyskamy klientów i czy poprawimy efektywność naszych procesów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas